Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg När jag var mindre så bodde jag i stallet flera år. Troligtvis spenderade jag mer vaken tid där än i skolan och det var underbart. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 409
Senast: MalanMjöl
·
Anläggning Kan man kalka väggar som nyligen spolats med högtryckstvätt, dvs inte är helt torra?
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! (Om tråden ligger i fel ämne får någon gärna flytta den, om det går) Jag kom in på Realgymnasiet i Göteborg i år:D! Och undrar om...
Svar
3
· Visningar
1 500
Senast: Lillelorden
·
Hästmänniskan De flesta sammanhang jag rör mig i - jobb, vänner, familj - präglas av ett ganska öppet synsätt på människor från olika länder, olika...
2
Svar
26
· Visningar
3 329
Gnägg Har lite funderingar på att sälja min dressyrsadel för att finansiera köp av en ny häst. Väger lite fördelar och nackdelar mot varandra...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: tolksele
·
Hästmänniskan Jag har via ett annat nätforum "råkat" söka ett jobb som Groom/Working student på en stor gård i Tyskland. Hoppsan liksom:angel:. Och...
Svar
6
· Visningar
2 618
Senast: Cheval_Elin
·
Hästmänniskan Jakten pågår för fullt efter en ny shetlandsponny efter att vår älskade lilla Volvo dog för ett par månader sedan, väldigt plötsligt och...
Svar
14
· Visningar
2 154
Senast: palle
·
Anläggning Idag hände det som inte får hända! Jag och min mamma skulle ut och rida och lämnar våran ena häst plus en inackorderingshäst kvar inne i...
2
Svar
27
· Visningar
8 472
Senast: niikon92
·
Anläggning Jag tror jag är sugen på att lägga ett stengolv i mitt kommande stall istället för betong. Jag tycker det är så jäkla snyggt med murat...
2 3
Svar
57
· Visningar
19 052
Senast: Nominous
·
Ekonomi & Juridik Om jag ser till mig själv, min bekantskapskrets och vad jag tex läser på Buke så har man ju både sett, läst och hört både solskens och...
Svar
10
· Visningar
2 275
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Jo jag har efter år av skador på mina halvblod tröttnat på det och tänker mig att jag ska skaffa mig ett kallblod. (Jag förstår att även...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 477
Senast: YorkWann
·
Anläggning Köpte ett aggregat på tradera för ett par år sedan och har nu äntligen fått användning för det :D Tänkte kolla om det finns någon som...
Svar
3
· Visningar
2 174
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik Någon som provat den? Svart boll med vit strut över som sägs dra till sig bromsar inom ett område på upp till 1 ha. Om det funkar...
Svar
11
· Visningar
5 789
Senast: lulski
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar över följande scenario. En gård om 12 ha varav 2 ha är bete. Övriga 10 ha är blandskog och barrskog. En tanke är att utöka...
Svar
13
· Visningar
3 997
Senast: tara
·
Hästmänniskan Vad tycker ni är lagom snödjup att rida i? När begränsar ni snö-ridningen och när rider ni inte i snön? ÄÄÄÄLSKAR SNÖ! :love:
2
Svar
32
· Visningar
5 782
Senast: MattiZ
·
Gnägg Pirre pojken och jag i askersund
Svar
0
· Visningar
154
Senast: MsOldie
·
Hästmänniskan En liten fråga de som vet. Jag undrar om det är någon som gått hovslagarutbildningen som finns hos eurohorse/ camp continental...
Svar
13
· Visningar
7 542
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Sålde min häst som jag haft i 12,5 år i vintras. Han hade stått på ridskolan ett tag där jag tyckte de va inne alldeles för mycket och...
Svar
3
· Visningar
1 585
Senast: Minimys86
·
S
Hästmänniskan Undrar om någon kan hjälpa mig med stånds. Har stånds i mina sommarhagar i vissa hagar är det fullt... Hur gör jag enklast för att...
2 3
Svar
43
· Visningar
11 859
Senast: hallonsaft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar