Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
134
Senast: Blackie
·
Gnägg Nu har jag varit hästägare i ett drygt år och sedan ett halvår tillbaka har jag en medryttare. Efter alla dessa år då jag själv varit...
Svar
5
· Visningar
1 335
Senast: Bison
·
E
Gnägg Som rubriken säger. Vilka är era roligaste hästbilder? bilder som ni bara börjar asgarva av? :D :D :bump: denna bilden är bara...
66 67 68
Svar
1 352
· Visningar
494 217
Senast: Got2Be
·
Ekonomi & Juridik Jag trodde ju att det blivit hårdare krav från Skatteverkets sida när det gäller att ha sina hästar i någon slags företagsform, men jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 982
Senast: devere
·
Anläggning Är det någon här som ställt om skogsmark till bete eller åker och vet hur det brukar gå till? Den mark jag mer specifikt är intresserad...
Svar
4
· Visningar
1 291
Senast: Asa_S
·
Hästmänniskan Nu kommer här ännu en fråga om stallplatser från mig. Tack för alla svar på de tidigare! Jag har nu hittat två stall där vi kan få en...
Svar
13
· Visningar
1 954
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Jag är fullt medveten om att det är slitgöra för lite pengar, dåliga arbetstider och massa kroppskneg. Jag kommer inte komma in på...
Svar
14
· Visningar
1 890
Senast: Hippocampus
·
Hästmänniskan Alltså när ni överlåter en häst; säljer eller lämnar på foder, och utrustning ingår? Det har hänt mig inte bara en gång att man fått hem...
Svar
17
· Visningar
2 191
Ekonomi & Juridik Min häst blev attackerad av en ny häst i hagen, den bet honom så det blev ett djupt fult sår i halsen... Ägaren hade sagt innan att...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 241
Senast: amkm
·
Ekonomi & Juridik Låt oss alla hjälpas åt att göra en sommarstädning bland kriminella hästföretagare. Skatteverket har ett enkelt formulär att fylla i...
2
Svar
22
· Visningar
3 271
Senast: sjoberga
·
Gnägg Jag går i hästköpartankar, och skulle vilja ha lite råd. Det jag funderar på är antingen ett fullblod som gått på banan...
Svar
7
· Visningar
2 097
Senast: tolksele
·
Ekonomi & Juridik Jag har, som någon kanske har läst, ganska nyss blivit med häst. Vid införskaffandet köpte jag även all grundläggande utrustning som man...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 919
Senast: lil-sis
·
K
Hästmänniskan Vilka är fördelarna resp. nackdelarna? Vad hade ni valt? Varför?
Svar
18
· Visningar
9 451
Senast: Elin_B
·
Anläggning Nästa vecka har vi en sommarstäddag och alla mina inackorderade hjälper till :) Stallet/städplanen ser ut så här: Ladugårdsgårsplywood...
Svar
8
· Visningar
1 551
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Troligtvis har min häst fått in en fullträff på min kompis hästs bakben igår. Insidan på bakbenet var täckt av torkat blod, ungefär 10...
2
Svar
37
· Visningar
4 818
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Jag ramlade av en häst i förrgår och har ont i hela ryggen, axlarna och hela låren. Hjälmen som jag hade då slog i min käke och var lite...
Svar
17
· Visningar
2 504
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Jag och några vänner diskuterade huruvida man kan "åka fast" om man rider onykter. Som ryttare i trafiken har man ju samma regler som...
2
Svar
32
· Visningar
12 416
Ekonomi & Juridik Jag har en liten fråga som jag gärna skulle vilja ha eran hjälp med. Jag har 2st tvättmaskiner för hästsaker, 1 wascator och 1...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: ztsu
·
Ekonomi & Juridik Finns en person jag känner som jobbar lite svart hos en halvkändis ryttare. Personen är idag under 18 så om något skulle hända så löser...
Svar
9
· Visningar
2 264
Hästmänniskan Jag hade ett par års uppehåll efter att jag sålde min egna häst och fick barn. När jag kom tillbaka för ca två år sen så hade jag...
Svar
17
· Visningar
2 110
Senast: Janni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama