Sv: Hur har ni råd?
Jag får ut ca 22000 kr månaden
Jag har inge behov av att rida runt i märkelkläder utan det är ridbyxor oftast från borjes eller hooks.
Och jag köper lite då och då ist för att köpa en massa på en gång.
Stallplatsen kan man ju påverka ganska mycket.
Jag hade turen som köpte hästen 1 år innan jag red in henne så jag hade ett helt år på mig att köpa upp saker innan självaste ridningen började!
Klarar man sig med bara paddock kan man hitta riktigt billiga stallplatser.
Det är när man vill ha ridhus som de kan dra iväg.
Jag betalar 3684 kr månaden för en stallplats på en större anläggning med 2 ridhus, paddock, terrängbana, egna skogsvägar och egna skogsstigar, Dusch, toa, full servise.
Men kan komma ner runt 1500 i ett stall med enbart paddock
Min häst kostar totalt följande varje månad.
Stallhyra 3684
Försäkring 450
Skoning 350
Bensin till och från stallet: 800kr
Övrigt: så som flugmedel, sadeltvål, och andra förbrukningsvaror 100 kr månaden(utslaget på ett år)
5384kr månaden
Sedan har jag en medryttare som betalar 500 månaden och har 3 dagar i veckan vilket gör att bensinen bara igentligen kostar 464
Så jag betalar 2720 kr
Ska jag träna så tillkommer 250 kr per träningstillfälle.
Usch man får ju ångest när man sitter och räknar ut vad hästen kostar
Men jag har vänner som lägger ner ca 5000 månaden på kläder och smink, krogliv mm.
Prioriteringar jag köper kläder jag med, fast nästan uteslutet på REA och när jag behöver och inte bara för att.
Jag får ut ca 22000 kr månaden
Jag har inge behov av att rida runt i märkelkläder utan det är ridbyxor oftast från borjes eller hooks.
Och jag köper lite då och då ist för att köpa en massa på en gång.
Stallplatsen kan man ju påverka ganska mycket.
Jag hade turen som köpte hästen 1 år innan jag red in henne så jag hade ett helt år på mig att köpa upp saker innan självaste ridningen började!
Klarar man sig med bara paddock kan man hitta riktigt billiga stallplatser.
Det är när man vill ha ridhus som de kan dra iväg.
Jag betalar 3684 kr månaden för en stallplats på en större anläggning med 2 ridhus, paddock, terrängbana, egna skogsvägar och egna skogsstigar, Dusch, toa, full servise.
Men kan komma ner runt 1500 i ett stall med enbart paddock
Min häst kostar totalt följande varje månad.
Stallhyra 3684
Försäkring 450
Skoning 350
Bensin till och från stallet: 800kr
Övrigt: så som flugmedel, sadeltvål, och andra förbrukningsvaror 100 kr månaden(utslaget på ett år)
5384kr månaden
Sedan har jag en medryttare som betalar 500 månaden och har 3 dagar i veckan vilket gör att bensinen bara igentligen kostar 464
Så jag betalar 2720 kr
Ska jag träna så tillkommer 250 kr per träningstillfälle.
Usch man får ju ångest när man sitter och räknar ut vad hästen kostar
Men jag har vänner som lägger ner ca 5000 månaden på kläder och smink, krogliv mm.
Prioriteringar jag köper kläder jag med, fast nästan uteslutet på REA och när jag behöver och inte bara för att.