Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Teach me. Please
Min 4 hästar och ett föl kostar 12-14000/månad. Och då tränar/tävlar jag inte så mycket längre
Verkas inte dina ponnyer? Här kostar en verkning minst 500 kr.
Hur man har råd är individuellt. Somliga är själva, andra bor hos föräldrar, vissa som mig bor med partner vilken jag delar ekonomin med, även om han tjänar dubbelt så mycket som mig så har jag lika mycket "fickpengar", jag har häst..han har motorcykel. Jag förstår inte varför man inte kan jämföra "äpplen med päron".. ingenting i livet är helt jämlikt, alla lever olika. Jag skulle kunna ro runt hälften av räkningarna, hästen på min lilla lön med ca 12000 ut men inte ha ett jota kvar, jag hade kanske levt på billigare mat. Men nu ser levnadsbilden annorlunda ut iom att vi är två.. god kanske lite lyxig mat på bordet, hus, två bilar, häst, mc.. och att finna kärleken där man kan dela allt ser jag inte som sponsring. Min partner ser det inte som att han sponsrar mig, han/vi jobbar för vårt leverne, ett gott liv med allt vad det innebär. Varken han eller jag skulle kunna sitta med merparten pengar och den andre utan.. till vilken lycka?! Tycker gott att man kan jämföra äpplen och päron i sådana här frågor eftersom vi alla lever olika liv med olika förutsättningar.
Nu bor jag i skåne där det är relativt billigt att ha häst, min står på stall med gigantiska hagar, hö, halm, in/utsläpp 7 dagar v, ridhus för 2200 månaden. försäkring 195kr mån. Hovslagare 900kr var 6e vecka. Man kan hitta billigare stall men jag prioriterade att ha ganska nära (1 mil). Kläder har jag basic, inga dyra märken, rider oftast i mina vardagskläder eftersom jag har separata arbetskläder ist betalt av företaget. Det enda nyinköpet som kommer i höst är en sadel på 14 000kr. Täcken har jag ett regntäcke, två fleece- samtliga begagnade. Har inte en uppsjö med prylar, bara det nödvändigaste.