Sv: Att köpa eller inte köpa? Tacksam för svar!
Nej, jag tror inte du är hästplågare, men man kan råka överanstränga ändå för att man inte vet vad som är lagom. Men ägaren borde veta det och säga till om det är för mycket.
Men som sagt, vill du hoppa så är det kanske inte rätt häst. Det sliter hårt på kroppen med hoppning. Hästen är i åldern då många hästar får sluta hoppa banor, och du vill att han ska börja med det nu...
När jag skrev LB och 1 meter så menar jag vad han var tävlad i, ber omursäkt om jag beskriver allt väldigt oklart men jag är ju inte så fruktansvärt duktig och därför skriver jag här om era åsikter och tycken. Att säga att han är helt utan kondition var nog att ta i men när ja prov red så red jag honom S V E T T I G, för att just för att jag provade de mesta, så Inge absolut fantastisk kondition kanske
Och ingen pisk heller för den delen, jag hopade ett kryss 3-4 gånger på 40cm gör att se vad han kunde, jag gjorde ETT galoppombyten för se om han kunde också. Äger såg på då jag red och tyckte de var klokt de jag gjorde med honom. Häst plågare är jag inte och något vett i skallen har jag! Man märket starkt när en häst säger stopp.
Nej, jag tror inte du är hästplågare, men man kan råka överanstränga ändå för att man inte vet vad som är lagom. Men ägaren borde veta det och säga till om det är för mycket.
Men som sagt, vill du hoppa så är det kanske inte rätt häst. Det sliter hårt på kroppen med hoppning. Hästen är i åldern då många hästar får sluta hoppa banor, och du vill att han ska börja med det nu...