Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Om man föesäkrar en 20 årig häst i 25 000kr. Han dör av ålder när han är tex 29 år. Får man fortfarande tillbaka 25000kr då eller...
2
Svar
20
· Visningar
5 334
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Skulle vilja ha era tankar kring vad för typ av häst jag söker.. Och prisklassen jag tänker mig. Jag har under ett par månader letat...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 170
Senast: Lyraolissy
·
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en tråkig sits med en före detta inackordering som flyttat nu i jul. I somras gjorde vi som alla somrar en årlig...
Svar
17
· Visningar
2 725
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 292
Senast: Kiwifrukt
·
P
  • Låst
Hästmänniskan Hejhej ! I våras letade jag häst. Jag tittade på alla möjliga hästannonser men så fort jag såg en häst som jag vill ha så var priset...
2 3
Svar
55
· Visningar
17 133
Senast: Narcissa
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Jag har lite frågot ang, hästar importerade från Polen. Har kollat omrking lite på internet om hästar till salu, och har sett att dom...
Svar
11
· Visningar
11 523
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Min andra tråd blev borttagen, liknande nog en annons för mycket.... Jag har kommit till en punkt där jag inte längre kan ha kvar min...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 309
Hästmänniskan Vi har fått av Skatteverket 2 alternativ av deklaration för 2015 med anledning av att vi byggt nytt stall. Vi har en jord-och...
2
Svar
20
· Visningar
4 116
Senast: svea
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, var går gränsen mellan dem? Vad är skillnaden i era ögon? (Ansvar, frihet osv)
2
Svar
21
· Visningar
2 919
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite åsikter kring det här med att skaffa unghäst. Jag är 28 år och haft egen häst i 12 år, dessvärre fick hon tas...
Svar
11
· Visningar
1 988
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Som nybliven hästägare är det många tankar som snurrar i huvudet. Igår aktualiserades ytterligare en fråga: Vad händer med hästen om jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 202
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hur blir man en bra ryttare när föräldrar inte ställer upp? Jag vill verkligen bli en bra ryttare men mina föräldrar ställer inte upp...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 820
Senast: nickan1
·
  • Låst
Hästmänniskan Som rubriken lyder, vart drar ni gränsen för hur mycket köparen får prova hästen innan köp? Hur många gånger innan de bestämmer sig? Och...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 386
Senast: ameo
·
Gnägg Har börjat att ganska seriöst överväga att ta ett längre (typ 6 mån) uppehåll från jobb, och istället resa någonstans i världen och...
Svar
7
· Visningar
1 523
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 832
Gnägg Innan när jag bara var i stallet 2 ggr i veckan så duschade jag efteråt varje gång. Nu p.g.a. att jag nu har en medryttarhäst så är jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 713
Senast: aleksis
·
Anläggning Alltså, nu blir jag knäpp snart :( I tre veckors tid har det pågått någon form av mass-självmord av möss här hos mig på gården. Varenda...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: hollypolly
·
Anläggning Det här med lampor... Jag planerar ridbana och har noll och ingen aning om hur mycket ljus som behövs. Banan kommer vara 20x40 och jag...
Svar
3
· Visningar
3 384
Senast: Efwa
·
Gnägg Jaha då föreslår jag att vi håller oss till ämnet. Flera vägar bär till Rom, låt oss acceptera att folk har olika sätt att göra saker på...
41 42 43
Svar
847
· Visningar
149 027
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar