Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Är det ngn utav er hur ett fodervärdsavtal brukar vara upplagt/uppgjord. Sist jag var fodervärd så stod jag för stallhyra...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: babsan
·
H
Hästmänniskan Hur många här inne har arbetat / arbetar som hästskötare? Hur många dagar i veckan jobbade ni och vad tjänade/ tjänar ni? Enligt...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 113
Senast: Oggie
·
Hästmänniskan Hur fort får man egentligen köra med hästlastbil? /Svea - med plattan i mattan!
Svar
10
· Visningar
15 317
Gnägg Buspojke i största allmänhet!! Shettisvalack f. -99
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Cosy
·
Gnägg Anglohingst, f. -02 e. ComeFast xx
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Cosy
·
G
Hästmänniskan Hmm kanske fel forum flytta isf. Men går dte att frakta hem en häst från Jugoslavien till Sverige. Eftersom dte inte är ett EU land...
Svar
17
· Visningar
1 560
Senast: Gilan
·
Hästmänniskan Jag har tecknat försäkring hos Agria för pållen. Ska betala med autogiro per månad hade jag tänkte. Men de tar 3% extra då. Det blir...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: domino
·
Hästmänniskan Hej! Undrar om någon är insatt i vad djurskydds lagen egentligen säger om hur mycket hästar ska vistas utomhus och hur mycket/länge de...
2
Svar
21
· Visningar
4 364
Senast: Fridolin84
·
Hästmänniskan Vi har varit och tittat på hus där det finns möjlighet att ha häst. Nuvarande ägaren har inga hästar, utan det är i princip tjusig...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Dainty
·
Hästmänniskan Vill ha tips och råd!!! Någon att disskutera med, gärna någon som byggt i lättklinker men andra är självklart även välkomna! :idea:
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: puppan2
·
B
Hästmänniskan Är tveksam till om det är här som tråden ska ligga men är det fel så antar jag att jag kommer få reda på det! Jag har en fråga om vad...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: bullis1
·
Hästmänniskan Är nyfiken vad ni betalar för att få era hästar uppstallade. Vad ingår? Hur många fodringar? Täckesbytningar? Utsläpp/insläpp? Tillgång...
2
Svar
34
· Visningar
22 138
Senast: pussi
·
Hästmänniskan I mitt stall nu har det blivit en hyreshöjning. Eftersom jag inte har det så jättebra ställt känner jag inte att jag vill lägga alltför...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Pratade med en kompis igår, som efter 4,5 års beridarutbildning i Tyskland just flyttat hem till Sverige och fått jobb hos en...
Svar
12
· Visningar
1 446
Senast: shady
·
M
Hästmänniskan Hur får man det "mysigt" eller hemtrevligt i ett stall?
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Sablar22
·
S
Hästmänniskan Min sambo är fruktansvärt trött på sitt jobb och vill byta och göra någonting helt annat helst. Han jobbar idag som elektriker. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: phoenix
·
O
Hästmänniskan Hej! Är det någon som vet vilka ponnyer det är som strövar vilda? (Jag vet att dom har ägare). Welsh eller New Forest. Är det någon...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: vondutch
·
Hästmänniskan Hej! Jag vet att man inte får köra med sommardäck på bilen och vinterdäck på släpet eller tvärtom men visst är det OK att ha dubbdäck...
Svar
13
· Visningar
1 110
Senast: cowboy
·
Svar
0
· Visningar
367
Senast: Boj
·