Kostnad för hyra av stall/stallplats

Sv: Kostnad för hyra av stall/stallplats

Pris 1200 för häst, 1000 för ponny/mån

Äldre, men mysigt & helt funktionsdugligt stall med:
9 boxar m vattenkoppar
spolspilta (dock bara kallvatten)
stor sadelkammare
stor loge
foderutrymmen
stoooora gräshagar (självklart gräshagar, inga små rasthagar här inte!!) fy för såna :devil:
liten gruspaddock m nytt hindermaterial & belysning
jättefina & mysiga ridvägar, bl a nära till fd järnväg som är super att galoppera på
tillgång till transport & klippare mot hyra

Det ingår:
in/utsläpp (fast jag brukar ändå försöka hjälpa till med sånt)
3 fodringar (den fjärde gör man iordning själv när man mockar)

havre
mineraler
saltsten
torv

Stallet ligger på landet, ca 8 km utanför litet samhälle, inga bussförbindelser, ca 12 km till jättefin ridanläggning m dubbla ridhus, paddockar, terrängbana osv.

Nicky_tjejen skrev:
Är nyfiken vad ni betalar för att få era hästar uppstallade. Vad ingår? Hur många fodringar? Täckesbytningar? Utsläpp/insläpp? Tillgång till paddock/manege, med hindermaterial? Gräshagar? Bra ridvägar? Långt bort från storstad/på landet? Vad skulle ni max betala för en stallplats med full service? Vad tycker ni är rimligt?

tacksam för svar!
:bow: :)
Betalar 400 kr i månaden för lösdriftsplats för min islandshäst. Då har jag tillgång till box om så behövs (men den används ej). Ingår fodringar 4-5 ggr/dygn vintertid. Täcken har vi inte. Ingen paddock, men ridskola 10 min gångväg bort där man kan hyra. Bra hagar både vinter o sommar. Nära vår lilla stad (8 km från min lgh). Jag fodrar kvällar var tredje vecka. Hö o kraftfoder ingår ej i priset.

Förut stod jag på "vanligt stall". Där ingick insläpp, utsläpp, halvbra hage. Mocka fick jag göra själv. Hö ingick, men ej kraftfoder. Ca 5 km från dåvarande samhälle som jag bodde i. Kostnad 1000 kr/månad.

Det är oförskämt billigt båda två!

om jag ville ha hästen på stall/box och fick ALLT i priset (insläpp, utsläpp, ev täcken på o av, fodring 4 ggr/dag och all mat ingick + att paddock fanns) så skulle jag nog kunna tänka mig att betala 1500- 1700 för det här i trakterna.

1100:-/mån för min storhäst
och 1000:-/mån för min ponny

Ingår;

¤ utsläpp
¤ morgon/kvällsfodring
¤ hö, havre
¤ belyst paddock (mjuk som en sandlåda, riktigt jobbigt för hästar att rida där! så jag rider bara där när jag e tvungen!)
¤ tråkiga ridvägar. Måste ut på 90-vägar hela tiden o långa sträckor. Inte vidare mycket att rida på :((
¤ Jätte trevliga stallkompisar & stallägare...

Så måste jag säga att stallet är jätte ljust och fint, stora rymliga gångar, boxarna är stora som fölboxar! (och av ek ;)
Hagarna är stora och lååååånga och illgröna, massor med bete! (alldeles för mycket, hehe..)

Stått där i 5½ år nu, vill flytta till roligare ridvägar! :)) :cool:

Hej!
JAg betalar 100kr/mån för ett stall med 4 boxar. Ensamt med okej det ingår 2 hagar det finns underbara ridvägar. Närmaste buss går ca 8 km från stallet så det är ett måste med körkort. Men inte gör det mej något jag bor 1,5 km från stallet. Om jag vill rida i ridhus eller i padock så får jag lasta pållen och åka 1,5 mil ca. Så i detta läget tycker jag att det är ganska så billigt att ha häst!
Mvh Tintin

Nicky_tjejen skrev:
Är nyfiken vad ni betalar för att få era hästar uppstallade. Vad ingår? Hur många fodringar? Täckesbytningar? Utsläpp/insläpp? Tillgång till paddock/manege, med hindermaterial? Gräshagar? Bra ridvägar? Långt bort från storstad/på landet? Vad skulle ni max betala för en stallplats med full service? Vad tycker ni är rimligt?

tacksam för svar!
:bow: :)
Jag betalar 800kr på vintern och 500kr på sommaren:
Halm ingår, vi går i hop och köper hö tillsammans
Stora vinterhagar
Bete på sommaren
Vi delar på in-/utsläpp och fodringar (2 per dag förutom lunchhö i hagen)
Täcken får vi fixa själva om vi inte kommer överens med någon speciellt
Vi har hinder på en gräsplätt och bra varierande ridvägar
Stallet ligger 15 min från Lund med bil eller 20 min med buss

Jag gillar att vara delaktig i allt runt min häst så jag skulle inte vilja betala för full skötsel

Jag betalar 200:- /box i kallhyra i ett stall med fyra boxar och två hästägare...=). Ingen ridbana eller likn. Men ca 20-30 min skrittavstånd finns ridskolan med ridhus o paddock. Tyvärr lerhagar just nu, men vi håller på å fixa en till utan lera..;-). Vi hjälps åt med in/ut släpp samt fodring! Bra ridvägar. 1km från mig!
//Zsara

Mina inackorderingar betalar 1800 kr/månad och då får de fri tillgång på hö, kraftfoder och halm. Alla ut/insläpp och fodringar ingår, så även täckesbyten.
Varierande naturhage, dock ganska lerig på sina ställen, även gräshagar när väder och underlag tillåter. Ridbana med viss hindermateriel finns och otroligt bra ridvägar. 1,5 mil till storstad (uppsala) och mycket bra bussförbindelser.

/Ullis

Har mina hästar hemma, men jag har en inhyrd häst här också,

Hon får betala 400:-/mån under installnings perioden 200:- /mån för sommarbete, i äldre stall 1 km från hennes bostad men 1 mil från mindre ort med ridhus.

Hon får:

* gott om skogsvägar både med och utan trafik
* paddock med grus och hemmagjorda hinder
* box eller lösdrift (valfritt)
* halm och/eller spån
* hö
* 2 utfodringar/dag (men eget kraftfoder)
* in och ut släpp
* täckesbytning om hon vill
* gräshage eller mindre vinterhage (valfritt)
* fix med hovslagare
* passning av hästen (mockning, rykt, motionering) om hon själv inte har möjlighet.

Det täcker höet, halmen, arrendet och skötseln av ridbanan om man delar upp de kostnaderna på 4. (Jag har själv 3 ponnyer)
Det egna arbetet är min hobby....

Jag betalar 1000:- i kallhyra för min boxplats, då ingår:

*Stor, härlig box med bra ventilation.
*Uppvärmd, låsbar sadelkammare.
*Uppvärmd foderkammare
*Uppvärmt fikarum med micro, kylskåp, rinnande vatten osv.
*Nyrenoverad spolspilta med varmt/kallt vatten.
*Stooora sommarhagar, totalt ca 31 hektar.
*Vinterhagar med trästaket.
*Förvaringsplats för hö, halm etc.
*Kanonfina anlagda ridvägar åt flera håll, varav en belyst - toppen på vintern!

Det är ett kollektivstall, så man har ca 2-3 pass/vecka, vilket gör att det också ingår:

*Täckesbyten, morgon och kväll.
*Extra saker, som byten/avtagning av lindor, boots, benskydd osv.
*Fodringar morgon,lunch,e.m, kväll.
*Insläpp,utsläpp.

Sedan kan man som jag betala extra manegehyra på 950:-/halvår för att få nyttja stooort ridhus och enorm ridbana på en närbelägen ridskola. Komplett hinderpark, belysning, cafeteria, toalett osv, relativt bra med lediga tider.

Jag trivs där jag står! :angel: :) Att det ligger ganska nära Sthl gör ju inte saken sämre...

Mvh Huntress

700 kronor / månad i ett två år gammalt stall med 5 boxar,sadelkammare och liten foderkammare. Det ligger ca 5 km från vår bostad.
Det som ingår är:
morgon- och kvällsfodring
utsläpp och täckesbyte
stora gräshagar
sommarbete
hyffsade ridvägar

De inhyrda (3st) har varsin helg i månaden då man har morgonfodring och utsläpp. Var och en tar in sin egen häst med regeln att ingen häst lämnas ensam kvar i hagen.

För 700 kr / halvår har vi tillgång till ridhus och paddock (med dugligt underlag) ca 250 m från stallet.

Islandshäststall ca 45 min med bil norr om Sthlm (utan köer). Finns buss som stannar ca 200 m från stallet.

2600 kr/mån vintertid

Då ingår:

* Stor hage (delat valackar/ston), mycket stor för att vara Sthlm...
* Egen box (ca 3,5 x 3 m gissar jag)
* Uppvärmd sadelkammare i stallet (gott om plats)
* Spolspilta med varmt och kallt vatten
* Hösilage, Krafft grund, betfor
* In/Utsläpp
* Täckesservice
* Hovslagare/Veterinärservice
* Mockning vardagar
* Hjälp om det är något extra (typ linda ben, ta av lindor osv)
* 4 fodringar/dag (1 ute), på helger har man 1 fodring ca var 3:e helg/häst
* Utmärkta ridvägar
* Tillgång till belyst ridbana 20x40m
* Tillgång till ridhus 20x40m (så fort det är färdigbyggt), ingen ridskola som ockuperar ridbanorna, endast viss kursverksamhet
* stort uppvärmt fikarum med kyl, micro och spisplattor, tillgång till porslin (man får dock diska efter sig!), "uteplats" för sommaren finns utanför men då får man slåss med hönsen!
* Uppvärmt omklädningsrum med toa och dusch
* Kommer finnas cafeteria, toa och dusch i ridhuset också...
* Mycket god tillgång till tränare på anläggningen

På sommaren är kostnade 1100/mån (jun-aug), då ingår:
* Stor sommarhage
* tillgång till box
* ridbana etc enligt ovan
* Omklädningsrum etc enligt ovan
* Daglig tillsyn
* Ingen övrig service eller foder (men förmodligen köper vi kraftfoder av ägaren till självkostnadspris)

Det är 2 x 11-12 boxar som fungerar som inackorderingsstall. Hittills är det bara 8 st inackorderingshästar där, stallet är nyöppnat (tidigare travstuteri så stallarna är ej helt nya). Dessutom finns ett gäststall om 9 boxar samt ett stall om ca 20 boxar som disponeras av tränaren på gården. Ingen ridskola, men tränaren kommer ha en del kurser och lektioner på anläggningen dock är det sagt att vi får använda ridhuset ändå. Det är väl mest om det är busväder ute också - annars kan man ju vara på ridbanan om ridhuset används och tvärtom!

Jag betalar 1300 kronor i månaden.

Då ingår stor ljus box, med fönster i ett privathäststall med sex boxar, som ligger i anslutning till en liten ridskola 1.7 mil utanför Örebro, med taskiga bussförbindelser. I stallet finns foderkammare, höloft, sadelkammare med en vägghylla, en sadelhängare, en tränshängare och hyllplats för ca två täcken per boxplats. I boxplatsen ingår bal spån/mån, morgonfodring och utsläpp vardagar. Resterande ut o insläpp samt fodringar delar de inneboende på. I stallhyran ingår också hage, anläggningsavgift = ridhus, ridtält, paddock och hinderpark.

Sedan finns allt foder att tillgå och man betalar för det foder som går åt till hästen.

För full inackordering, med allt inkluderat, foder, mockning, ut och insläpp, skulle jag få betala 2500, vilket jag inte skulle banga för egentligen, med tanke på vilka möjigheter som finns på anläggningen och trevliga ridvägar i omgivningen.

Är nyfiken vad ni betalar för att få era hästar uppstallade. 300 i månaden
Vad ingår? Egentligen bara stallplatsen, men den andra ägaren är vuxen och jag känner henne, så hon släpper ut på morron och fodrar morron och lunch mot att jag fodrar hennes en gång 1 veckan.
Hur många fodringar? 2-3
Täckesbytningar? Joda, bara jag säger till, kostar inget extra.
Utsläpp/insläpp? Ja
Tillgång till paddock/manege, med hindermaterial? Inte vid stallet, men 15 min bortåt (skrittväg) finns min kompis bana med lite hinder.
Gräshagar? Ja, enorma
Bra ridvägar? Helt fantastiska
Långt bort från storstad/på landet? Lagom, bara 10 min cykelväg från mitt hus också
Vad skulle ni max betala för en stallplats med full service? 500, kan inte betala mer tror jag
Vad tycker ni är rimligt? Beror på stallet osv.

Ca 1,5 mil från centrala Helsingborg. Detta ingår för 2220:-/månad:

Stor box, 12 kvadratmeter
Allt foder samt halm/torv, utfodring morgon och kväll
Uppvärmd sadelkammare med tvättmaskin
Duschspilta
Utsläpp/intag
Nybyggt ridhus, ny hinderpark
Uteridbana med belysning, 50 x 50 m
Terrängbana under sommarhalvåret
Stora gräshagar

Immer

jag betalar 550kr i månaden och får sköta allting själv. inget ingår. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 810
Senast: SwedEmB
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
3 021
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama