Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

D
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag är foder värd på ett sto, som jag gillar en hel del. Jag vill köpa henne, men ägaren går ej med på mitt förslag...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: chrysler
·
Ä
Hästmänniskan Jag är inte van vid att utnyttja försäkringen på mina djur, som tur är. Är därför inte så påläst om vad som gäller... :confused: Jag...
2
Svar
37
· Visningar
1 751
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Lillan flyttade i lördags till sin nya matte 7 mån ung. Vet att det kanske var lite tidigt men står man inackorderad och det råder både...
Svar
15
· Visningar
1 181
Senast: arna
·
Hästmänniskan Har ett stall på några få boxar och funderar på stallreglerna här som följs ibland halvhjärtat.. Vi har delat up skötslen till så...
2
Svar
31
· Visningar
2 728
Senast: Serendipity
·
J
Hästmänniskan Hej! Jag håller på att starta upp min hästverksamhet. Måste dock få ihop ett grundkapital innan jag offeciellt kan starta upp...
Svar
13
· Visningar
1 559
·
Hästmänniskan Ni som har hästverksamhet, vilka tidningar drar ni av för? Jag har dragit av för ATL när jag hade den men inte för Ridsport. jag...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Pooh
·
T
Hästmänniskan Undrar hur man går till väga? Har en häst som aldrig gått igenom besiktning pga hälta. Så nu funderar vi på att triangelmärka henne för...
Svar
18
· Visningar
2 825
Senast: Fredag
·
Hästmänniskan Då menar jag sett till köpeskillingen/försäljningspriset enbart, ni behöver inte räkna med de löpande kostnaderna. Min första häst...
2
Svar
35
· Visningar
2 405
Senast: mik
·
Hästmänniskan Har just suttit och tittat lite på försäkringsbolag. Försäkrade upp min i Folksam när jag köpte honom i juni, försäkringen är svindyr...
Svar
16
· Visningar
2 062
Senast: Hera
·
L
Hästmänniskan -------------------------------------------------------------------------------- Hej! Det är så att vår familj funderar på att...
Svar
8
· Visningar
2 048
Senast: Gunther
·
Hästmänniskan Det avråds ju ibland från att låta säljarens veterinär genomföra besiktning vid köp, man ska själv som köpare anlita en veterinär i...
Svar
5
· Visningar
815
·
Hästmänniskan Har en veterinär något ansvar för en tolkning den gjort av en röntgenbild? Om den gjort skrivit ett utlåtande som absolut inte borde...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Hagarna är ju inte för skojiga nu... Vi skulle åtminstone vilja ha lite styrsel kring insläppen, men vad krävs egentligen. Att bara...
Svar
10
· Visningar
3 403
Senast: Pocahontas
·
Gnägg Här är han nyss hemkommen från betet. Han är f. 99 och är hur go som helst.
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gumman
·
Gnägg Linuz i regnet i våras.
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gumman
·
P
Hästmänniskan Vilka mått på boxar tycker ni är lämpligast? Alltså inte de minimimått som är fastställda, utan vad ni själva tycker är lagom? Till...
Svar
10
· Visningar
2 073
Senast: jennyjenny
·
Hästmänniskan Hur gör ni jobbet i stallet så effektivt som möjligt? Har ni några knep eller lösningar som gör det lättare? Själv skall jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 887
Senast: diamonia
·
L
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska lägga det här, skulle kunna passa under hästvård också men då det snarare är yrket jag funderar över...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: Snuffsan
·
Hästmänniskan Undrar, rent teoretiskt då jag varken har häst eller jägarexamen (vill dock skaffa både och), om det är tillåtet att jaga från häst...
Svar
8
· Visningar
5 050
Senast: Jozze
·
Hästmänniskan Vi behöver en liten traktor med hytt att skotta lite snö på vintern med och att dra hem ved med. I prisklass runt 10 000:- och då ska...
Svar
9
· Visningar
2 596
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Rider ni med snokrem?