Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är du det? eller har du gått den? Kan ni berättar hur det är? är det jätte tufft? Mycket stall arbete? mycket plugga? jag vill söka...
Svar
7
· Visningar
994
Senast: Cockney
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 515
Senast: coscos
·
B
Hästmänniskan Med hänvisning till artikeln i länken nedan undrar jag om någon är ordentligt påläst vad som gäller för allamensrätten? Får man...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 114
Senast: Berge
·
S
Hästmänniskan Har funderat mycket det senaste på att utbilda mig till något inom hästverksamheten. Equiterapeft, hästmassör, djursjukvårdare osv...
Svar
5
· Visningar
2 115
Senast: Lejonelle
·
I
Hästmänniskan Nån som har gått på nått internat eller hästlinje som ahr lustatt berätta om skolan, va ni tyckte, intagningspoängen ifall ni minns, va...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: pepp
·
L
Hästmänniskan Som finns att läsa om i ridsport nr 19/2004, 3 - årigt etologi och djurskyddsprogram, är NGN som vet något om detta? Eller vet vart man...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: CallMeAce
·
L
Hästmänniskan stallhyror? Vad betalar du i stallhyra och vad ingår då? Bor för tillfället bo en gård med 22boxplatser (4uteboxar), På gården...
2
Svar
32
· Visningar
3 396
Senast: Chivita
·
Hästmänniskan Har under fm roat mig med att kolla vad som rent praktiskt skulle hända om jag flyttar V från Sveland till Agria. Och, ibland är det...
Svar
7
· Visningar
1 205
Hästmänniskan Finns ju flera trådar här om oseriösa köpare/säljare och prutning m m. Fick nyss veta av min veterinär att jag var långt ifrån ensam...
Svar
18
· Visningar
1 487
Senast: __Stilett__
·
Hästmänniskan Är det någon som vet vad det kostar att flyga över en häst till USA? Är det krångligt? Är det ens genomförbart utan att man är...
Svar
10
· Visningar
1 729
Senast: crazy
·
Hästmänniskan Jag blir galen på dessa pengar så nu känner jag att jag måste få fråga er hur ni löser det! :crazy: I våras sålde jag fjordan och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 991
Senast: M-Meduza
·
H
Hästmänniskan Jag har en liten underlig fråga. Vet någon var man kan få tag på så kallade zinkbaljor. Var väldigt vanliga förr i tiden att ha vatten i...
Svar
3
· Visningar
1 906
Senast: skjona
·
G
Hästmänniskan Hej alla kloka och kunniga bukefalister! Jag äger ett stycke mark som jag arrenderar ut till två olika jordbrukare. En av dem har...
Svar
4
· Visningar
3 406
Senast: TomasN
·
C
Hästmänniskan Var just inne på annonssidorna och tittade litet av ren nyfikenhet. Såg då under rubriken "hästar 9999kr" massor av annonser från folk...
2
Svar
36
· Visningar
2 946
Senast: Tilda99
·
Hästmänniskan Hur gör ni stallägare eller anställda när en innackordering skadat sig i boxen eller i hagen? När ringer ni till ägaren och berättar att...
2
Svar
23
· Visningar
1 799
Senast: molle
·
P
Hästmänniskan Hej! På anläggningen som jag står på så har dom lagt paddex i ridhuset!!! Det är som att rida på en hård grusväg, fruktansvärt. Är det...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Min häst var på klinik i förra veckan efter att ha fått remiss från vet. Där konstaterades att hon hade hovledsinflammation på samma ben...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Moniq
·
P
Hästmänniskan hej till er som känner mig personligen så har jag bara skrivit av mig mina tankar och synpunkter ,det är inte till för att angripa någon...
Svar
17
· Visningar
1 637
Senast: Snuffsan
·
Hästmänniskan Har en arbetslös bekant som vill utbilda sig till hovslagare, men Af tyckte väl inte att det var någon lysande idé. Af´s argument: -vem...
Svar
13
· Visningar
1 939
B
Hästmänniskan Jag (och några till) har funderat på att ha "Öppet hus" i stallet med lite små aktiviteter och jag vill ha tips på några såna? Dagen...
Svar
6
· Visningar
2 998
Senast: Buffalo_brud
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur