Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Miss Hell skrev:Om någon gått in i hagen till min kille hade dom fått springa livet ur sig.
Han är satan själv och skall ta allt som rör sig.
Han väntar tills dom är mitt i hagen och då tar han dom människa eller djur .
Nej inte alls.IngelaH skrev:Och då är det du som hästägare, som blir skadeståndsskyldig eftersom allemansrätten är så utformad, att man som privatperson har rätt att vistas i hagar.
Jag har 4 eltrådar med kraftig ström i runt mina hagar.Serendipity skrev:Är det en trähage hon har kanske?
Hett tips är väl att då sätta eltråd mellan plankorna och sen ha strömmen på, och dessutom sätta upp sådana skyltar som varnar för strömmen. Ser orienterarna de så låter de förhoppningsvis bli att springa där, ser de inte så.. tja... *bzzzzz* De är ju iaf varnade, eller hur?
Inte_Ung skrev:Jag har 4 eltrådar med kraftig ström i runt mina hagar.
Där så skulle en Orienterare bli grillad.
Görel skrev:Man blir ju förbannad när man läser den här tråden!
Lider verkligen med dig och dina hästar!
Där jag hade min häst uppstallad tidigare brukade områdets hundägare ta för vana att gena genom min hästs hage, gärna med hunden lös. Det fascinerade mig då dom inte verkade ett dugg oroliga för att hästarna skulle göra dom eller deras djur något. Jag tror helt enkelt att det finns många häst-okunniga människor som tror att hästarna ska fortsätta att snällt äta gräs medan bomber slår ned omkring dem , och totalt saknar kunskap om hur snabbt en häst kan accelerera eller hur hårt de kan sparkas :smirk: