Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Kan man lämna in de för slipning? Och var isåfall? Vad kostar det? Jag har en klippmaskin alltså och har hört att man kan SLIPA...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: CosmicQueen
·
S
Hästmänniskan Från och med 1:a februari 2005 kommer jag att hyra ett stall själv. Problemet är bara att det är svårt att hitta folk. Jag betalar...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: cactuspower
·
Hästmänniskan Tycker ni att man alltid ska röntga hästar vid besiktningen? Oavsett pris och ålder på hästen? När jag köpte min första häst 1986...
Svar
16
· Visningar
1 335
Senast: AnetteJT
·
Hästmänniskan Jag har ett par hästar inackorderade, och vi har tidigare kört med "lösa boliner" där vi muntligt har kommit överens om kostnader för...
Svar
4
· Visningar
2 811
Senast: Hallau
·
M
Hästmänniskan Jo jag undrar nu vad ni tycker som har häst i Sthlm området, typ Haninge, v-haninge, tungelsta och så! Är det dyrt? Vad kostar det...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Raeman
·
S
Hästmänniskan Jag bor på en jordbruksfastighet. Vi har ca 120ha mark + skog till detta. Här bor mina två hästar som jag har för "hobbybruk". Vi har...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: samtson
·
Hästmänniskan Fick hem ett brev från skattemyndigheten förra veckan att vi ska deklarera lantbruk på vårt nyinköpta hus. Vad innebär det? Vi har...
Svar
6
· Visningar
1 567
Senast: Masse
·
M
Hästmänniskan Hej! Vet någon vilken ålder en häst skall ha för att få gå i ridskoleverksamhet och hur många lektioner /dag som gäller då...
Svar
15
· Visningar
3 654
M
Hästmänniskan Vad bör finnas med i ett avtal när man hyr ut hästbox? Jag tänker då ex. på mitt ansvar som uthyrare, vad den som hyr åläggs samt...
Svar
7
· Visningar
1 014
Senast: merman
·
B
Hästmänniskan vad gäller egentligen? läste en teoretisk fråga där man säger sig köpt en häst, haft den ett år och säljer den vidare, nya ägarna...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Är på g att ta en ponny på helfoder. Ägaren vill dock skriva in att om jag är vårdslös med hästen (så att det händer han ngt) så är...
Svar
17
· Visningar
1 659
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Min häst skulle lånas ut en tid pga att jag inte kunde ta hand om den då jag var skadad. Skrev ett kontrakt med blivande fodervärden...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: chrysler
·
S
Hästmänniskan Min syster har 2 shettisar på foder som hon nu inte kan ha kvar... Hon hämtade hästarna för ca 2år sedan och fick bara...
Svar
4
· Visningar
775
·
Hästmänniskan Är det någon som liksom jag har ett stall i Lecasten? Har ni isf problem med fuktig innomhusmiljö?
Svar
6
· Visningar
2 435
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och har nu haft en del spekulanter här och det lutar åt en familj som passar bra ihop med min häst.Om dom köper...
Svar
9
· Visningar
1 214
·
C
Hästmänniskan Att hästar inte är gratis vet vi ju alla.Vi som föder upp vet ännu mer om dess omkostnader. Men varför man är feg och skickar ett...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
9 875
Senast: shady
·
R
Hästmänniskan Om vi säger att jag ska bygga ett stall med fem boxar. Jag har ingenting på platsen, så det ska byggas från grunden. 2 av boxarna kan...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: Mampas
·
M
Hästmänniskan Nu vill jag att ni som har jobbat utomlands berättar hur ni hade det. Jag kan ju börja. Jag betsämde mig i början av förra sommaren att...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Ramona
·
Gnägg KM i dressyr 21/11 2004. Framridningen
Svar
0
· Visningar
244
Senast: Lorelie
·
T
Hästmänniskan Finns det någon här som har varit med om att deras häst blivit påkörd av tåg? Detta hände mej för någon vecka sedan, en ren olycka som...
2
Svar
20
· Visningar
1 942
Senast: MoonFlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar