Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

N
Hästmänniskan Jag läste tråden om ny lag på detta med utegångshästar och fattade typ ingenting. Det jag skulle vilja att någon förklarade för mej är...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: Björk
·
Hästmänniskan Ska hägna in ett område i helgen och står och velar mellan stolpar som är 6 cm resp. 8 cm i diameter. Är det dumt att vara snål och...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Chlo
·
T
Hästmänniskan En knäpp fråga, från min chef faktiskt.. ;) som undrar att om man rider och har tagit några glas vin eller så, kan man åka dit för...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 045
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Hej - kan någon reda ut vilka hästkostnader som är avdragsgilla för hästar i ens verksamhet? Foder, stallhyra, hovslagare, försäkringar...
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: MissX
·
V
Hästmänniskan är det någon som använder sej av någon form av utebox av typen http://www.bjuv-boxen.se/... och deras modell? Jag tycker det verkar...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Cesam
·
Hästmänniskan Nu är det bestämt att vi ska bygga en paddock! Frågan är hur stor vi ska göra den? Vi har inte plats för någon dunder stor. Den ska...
Svar
17
· Visningar
9 478
Senast: Spirit
·
C
Hästmänniskan Behöver ALLT om allemansrätten, sökte, men hittade inte de "direkta" reglerna eller vad man säger. Skriv upp de ni kan här så är jag...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: CaBang
·
K
Hästmänniskan Vi hade tänkt att bygga två uteboxar på baksidan av vårat stall, visst finns det en lag om att man måste låta kommunen förpröva och greja?
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: cabetty
·
Hästmänniskan Tror ni att det finns någon möjlighet att få delfakturera ett större belopp (ca 15 000:-) efter en operation, i det här fallet på en...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Salandge
·
Hästmänniskan Hur är det egentligen med arrendet? Är det lätt eller är det svårt att ta tillbaka mark man aranderat ut om man själv inte har...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Masse
·
I
Hästmänniskan Jag o min häst är då och då med på ponnyridning för små barn. I och med det har frågan kommit upp - vad händer om min häst skadar ett...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: Kivina
·
Hästmänniskan Hej. Jag hoppas denna tråd hamnar rätt nu. Vilket ungefärligt värde anser ni att följande häst kan ha i dagsläget? Förstår att det...
2
Svar
20
· Visningar
1 771
Senast: rubytoo
·
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Murray
·
Q
Hästmänniskan Hej! Är det ngn som har gått ngn utbildning där det krävs praktik för att vara behörig till en utbildning (t.ex djursjukvårdare)...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: pimy
·
Hästmänniskan om jag ska köpa en häst för 30000:- utan moms hur mycket blir det då med moms ???
Svar
6
· Visningar
2 018
Senast: HeJe
·
Hästmänniskan Hur svårt är det att sälja en ung travare? Det är så att jag ska betäcka mitt korsningsto med ett varmblod. Hingsten i fråga kan jag få...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hur mycket får en ridbana luta innan det blir för mycket? Jag anlägger ridana nu och marken har en lutning i riktning mot en bäck...
2
Svar
24
· Visningar
6 472
Senast: Olinda
·
Hästmänniskan Om man beställt en hatt som är sne, alltså "missbildad" eller vad man ska kalla det, ska inte bolaget då betala frakten, både när jag...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: sasucatu
·
S
Hästmänniskan Jag funderar på att skaffa medryttare till min häst då det känns lite tungt både tidsmässigt och pengamässigt just nu. Helst skulle...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 848
Senast: Jenni73
·
Hästmänniskan Vad tycker ni att detta arbete kan vara värt: Rida uteritter i drygt två veckor, ca 4-5 gånger i veckan under den perioden. Hästen står...
Svar
17
· Visningar
1 050
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama