Onykter på häst...?

Sv: Onykter på häst...?

Hur kan man tycka att en häst inte är farlig i trafiken. :crazy:

En varelse som själv saknar logiskt tänkande och som eventuellt framförs av en berusad ryttare/kusk är väl i allra högsta grad en allmänfara.

Vet inte om den fina klausulen "körsvensonykterhet" finns kvar. MIn pappa som är polis gav en farbror böter för det i början av sin karriär (mer än 30 år sedan).
Gubben hade selat på den gamla ardennern när han skulle på gille, för sprit skulle ju drickas och köra bil gick ju inte.
Klockan fyra på morgonen kommer min pappa körande i sin lilla svart/vita polisbil (om någon kommer ihåg den målningen) och hittar ett hästekipage vinglandes fram och tillbaka över vägen. Gubben var så full att han inte kunde stå, men ardennern hade siktet ställt på spiltan hemma och knatade på med vagnen snällt efter sig :rofl:

Tror det byttes ut mot vårdslöshet i trafik så småningom.

Det känns som att TAXI är en betydligt tryggare fylletransport hem än en busig häst :D

Fast när jag tänker efter så har jag nog ridit med alkohol i kroppen vid ett tillfälle, visserligen i paddocken men ändå :devil:
Kan man åka dit för paddock-fylla :eek: :o :p

Apo :devil:

Sommaren jag var på island var det inte helt ovanligt att man tog hästen, red upp till macken/gatuköket, band hästen i pumpen och handlade en burgare :)
Fanns ingen pub i närheten, så det fick jag inte möjlighet att prova

Apo

Sv: Re: Onykter på häst...?

Zoraya skrev:
På tävling räknas det som doping, men till vardags tror jag det är fritt fram...

Hmm, jag undrar....Är det inte meningen att doping ska göra så att man blir bättre på någonting? ;) :D
Hur bra går det att rida ett dressyrprogram när man är full liksom :rofl: :rofl:

Sv: Re: Onykter på häst...?

Zoraya skrev:
På tävling räknas det som doping, men till vardags tror jag det är fritt fram...

På island finns det "specialtränade" hästar som hittar hem trots att matte eller husse är överförfriskade... ofta döpta till Whiskey eller liknande... :D
Min isis skulle garanterat gå raka vägen hem till stallet om jag satt onyktert lallande på hästen. Han vet precis när jag tappat kontrollen :D på vägen

Liknande trådar

L
Relationer Hej! Jag är en tjej som skulle vilja prata om en sak nämligen om när man är bortskämd. Det var en som sa till mig att jag är bortskämd...
2
Svar
37
· Visningar
5 472
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Hästhantering Har en 12-årig valack på foder sedan ca. 2 månader tillbaka. Tyvärr har han en hel del dumheter för sig. Ska man leda honom in ifrån...
Svar
10
· Visningar
1 858
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama