Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

J
Hästmänniskan Har nu funderat fram och tillbaka i flera år, och kommit fram till att jag nog vill söka till Hippologen. Problemet är att jag är en...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: superstar
·
M
Hästmänniskan Olé! Vi har fått en spekulant från Spanien på vårt avelssto. Nu undrar jag vad jag måste tänka på som säljare. Det är ju köparen som...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: MiaMaria
·
Hästmänniskan Någon som har erfarenhet om hur pass det är möjligt att ha hästgård om ens sambo är allergisk? Skulle det möjligtvis fungera om stallet...
Svar
14
· Visningar
2 186
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Medryttarhästen var ju med om en olycka i vintras, åkte och röntgade och då visade det sig att han hade en spricka på 8 cm på ena...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: shampiz
·
N
Hästmänniskan OM min häst skulle bli sparkad i hagen och måste röntgas, betalar jag eller försäkringsbolaget för det? Vi har Agria maximal...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: Notorius
·
F
Hästmänniskan Hejsan. Min häst har papper om startförbud. Vad/vem skall man vända sig till om man vill ha reda på varför han har startförbud...
2
Svar
21
· Visningar
4 558
Senast: ankans
·
Hästmänniskan Jag tänker ta min häst till klinik för att utreda en massa konstiga hältsymptom som jag upptäckt. (Misstänker rygg/höft/bakben...) Jag...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan 3 frågor. 1)Kan hyresvärden kräva att jag tar ut veterinär till min häst när jag ej anser att det är nödvändigt? 2)Får...
2
Svar
28
· Visningar
3 383
Senast: LIA
·
Hästmänniskan Lrf och jag har pratat om att starta en kurs i hur man sköter en hästgård för oss vanliga hästägare som har det som hobby. Den kommer...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Luff
·
M
Hästmänniskan Har varit och tittat på en häst och fått veta priset. Det tycket jag är för högt. Några andra köpare finns inte, eftersom den inte är...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Fabbe
·
Hästmänniskan Jag har lite funderingar på att göra en lösdrift för mina hästar och har skickat ett mejl till miljö- och hälsovårds inspektören här i...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: emindy
·
Hästmänniskan Skall bygga ut stallet som jag hyr med (minst) två uteboxar, och undrar nu hur man gör för att få alla tillstånd som jag antar krävs...
Svar
9
· Visningar
1 708
Senast: Cesam
·
Hästmänniskan Så här i hästköpartankar :banana: tänker jag på även de "små" detaljerna. Just nu funderar jag över a) Vad är bra/viktigt att ha med...
Svar
4
· Visningar
2 542
T
Hästmänniskan Hej! Vet ni vad det är som gäller om en häst ska avlivas? Jag har hört att slakterierna inte tar emot hästar som inte har hästpass...
Svar
1
· Visningar
639
Hästmänniskan Man läser ofta om praktiker som varit misslyckade eller åtminstone inte vad man tänkt sig. Men vilka krav har man och vilka krav är...
Svar
5
· Visningar
3 196
Senast: chrysler
·
Hästmänniskan är på ett stuteri och ska ha avelspraktik, men det enda vi gör (jag och en kompis som är där) är att mocka hela dagarna. Det e typ det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 928
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag har sålt ett avelssto. Hon hade ett bokfört värde om 35' och såldes för 24'. Jag har således bokfört på följande sätt (enligt Björn...
Svar
5
· Visningar
12 050
Senast: smaland
·
T
Hästmänniskan Är det totaltvikt 1350 med häst i transporten? Och det är nedtypat och man får lasta 550 i det? Eller hur var det? Vi kikar på...
2
Svar
25
· Visningar
3 193
Senast: XABC
·
C
Hästmänniskan Nu undrar jag över en sak. Ponera att en tjej köper islandshäst från ett företag å struntar i att röntga den, fast hästen är över 10...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: Mia_R
·
S
Hästmänniskan Räcker det att använda ett köpekontrakt vid en försäljning? Måste jag lägga till något? Hur mycket kan jag egentligen skriva om hästens...
Svar
6
· Visningar
1 820
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Borstning av tänder
  • Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur