Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej, har en fråga jag har en häst som jag är fodervärd åt. Men han börjar bli gammal så sen framåt över skulle jag vilja köpa egen häst...
Svar
1
· Visningar
565
Hästmänniskan Min häst har förra året haft flera fånganfall och står just nu i sjukhage och promeneras igång efter sitt tredje som var i början av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 195
Senast: Snö
·
Hästmänniskan Tänkte först vara anonym men de flesta i min närhet vet redan allt.. Vart ska jag börja? Jag vet inte hur jag ska lösa saker i mitt liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 060
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Fråga till alla er som delar stall med andra, oavsett om ni har eget stall med en inackordering, står på stor anläggning, kollektivstall...
2
Svar
26
· Visningar
3 281
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Svårt att veta var denna tråd ska vara:) jag är hästägare med allt vad det innebär, hur är det att vara hundägare? Svårare eller...
2
Svar
21
· Visningar
3 608
Senast: mackan
·
Anläggning Jag skriver "lyx" eftersom det jag menar egentligen inte är någon lyx, men inte verkar vara standard i alla mindre stall iallafall. Hur...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
8 862
Senast: Snö
·
Anläggning Hej! Ni stallägare som har inakoderingar som ska lämna bort hästen tillfälligt några veckor som tex inridning, inkörning m.m Hur gör ni...
2
Svar
33
· Visningar
3 218
Senast: Messy
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/ny-dom-friskvardsbidrag-aven-for-dyrare-sporter/...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Gunnar
·
Anläggning Vad säger ni om 2.50 m i takhöjd för d- ponnys ? Litet stall, just under 50 kvm. Hur har ni löst ventilationen i små stall? Byggnaden är...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: rebus
·
Gnägg Snor egentligen grundidén från ett annat forum, där formuleringen var "5 *kalla det vad du vill* fakta om dig själv". Men så tänkte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 358
Hästmänniskan Det är väl bara att erkänna att man är hästberoende. ☺ Lämnade ut min häst på foder för ev köp i början av december. Då pga att jag...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: EmmaBovary
·
Svar
1
· Visningar
517
Senast: mackan
·
Gnägg Hej! Jag har en schettis valack vid namn Blizzard. Kan ni komma på något smeknamn?
Svar
14
· Visningar
1 445
Senast: Similitude
·
Hästmänniskan Måste finnas flera bukefalister som gjort tatuerat tillägnat en specifik häst, jag sitter och spånar. Visa gärna bilder på hur era ser ut :)
2
Svar
37
· Visningar
4 476
Senast: Mistimed
·
  • Låst
Hästmänniskan Hej Jag har en svart liten Schetlandsponny valack vid namn Blizzard. Kan ni komma på något bra smeknamn? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej jag är 13 år och är 148 cm lång. Jag undrar om ni tycker det är ett hinder inom ridningen att vara kort?. Kommer bli något runt 155...
2
Svar
24
· Visningar
2 631
Senast: Fille
·
  • Omröstning Omröstning
Gnägg Man brukar ju säga att man ska ha ramlat av 100 gånger för att bli en bra ryttare. Hur många gånger har du ramlat av? Och hur många år...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 758
Senast: millan10
·
Hästmänniskan Hej! Går på ridgymnasium och skulle vilja utbilda mig till veterinärassisten (häst) efter studenten, något som vet hur man ska gå...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Vad gäller för att transportera hobbyhäst till Internationella tävlingar i Europa? Kompetensbevis, antar jag. Och att transporten ska...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: Murray
·
Ekonomi & Juridik Hej min dotter ska tävla om någon dag och då kommer hon låna häst av en ridskola. Nu har jag fått veta att alla hästar hästar/ponnyer...
2
Svar
28
· Visningar
2 708
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar