egen häst

Melie Strandberg

Trådstartare
Hej, har en fråga jag har en häst som jag är fodervärd åt. Men han börjar bli gammal så sen framåt över skulle jag vilja köpa egen häst, vad tycker ni om det? Jag fyller 13 och har ridit sen jag var 4. Jag vet vad det innebär eftersom jag är fodervärd. Men kan någon säga mig vad det är för skillnad??

Skillnaden är att du som ägare (eller dina föräldrar i ditt fall) är 100% ansvarig för ALLT gällande hästen. Även försäkringar och sånt som ägaren brukar stå för när man är fodervärd. Det går liksom inte att lämna tillbaka hästen om det inte skulle funka att ha den av någon anledning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka