Jag har kommit till det stadiet i livet att jag vill ha alla bekvämligheter som jag kan få för både mig och min häst. Ett absolut måste och prio 1 på min lista när jag letar stall är fullservice. Med det jobb jag har nu och de tider jag arbetar (dygn eller mer minst 1 gång/vecka) så fungerar det inte att stå i något annat. Att be mina stallkamrater ta hand om min häst, ibland med kort varsel, är inget jag vill utsätta varken mig eller hästen för igen. Jag betalar hellre och vet att det blir gjort.
Utöver fullservice så vill jag ha ok hagar för hästen. Det har visat sig att ju bättre hage desto mindre service/mindre lyx i stallet är det. Otroligt märkligt?
Jag vill ha en rejäl box, bra utrymmen till att torka täcken och en bra sadelkammare som är låst. Jag vill absolut ha varmvatten och toa i stallet. Spolspilta är inget måste, men jag vill ha någonstans där jag kan stå och spola min häst med varmvatten. Ridbana är ett måste om jag ska rida liksom hyfsade ridvägar. Ridhus är en bonus just nu, men tränar och tävlar jag så är det väldigt högt på min lista.
Jag har haft tur och har hittat i princip allt på min lista (utom ridhuset) där jag står nu. Hästen är dräktig just nu så det är mindre viktigt med allt som rör ridningen för tillfället. Jag står gärna i ett större stall med mycket liv och rörelse och det gör jag inte nu. Totalt är det 6 hästar och det är i minsta laget för mig, men helt ok. Stallet är helt nybyggt och har det mesta jag söker. Dessutom världens bästa stallägare!
Det ska verkligen inte underskattas!
Jag är en sådan som gärna betalar mer och får mer. Jag är inte längre intresserad av att slita och släpa, utan är i stallet för att vara med min häst. Inte heller vill jag frysa något mer. Jag har gjort allt det där och det är slut med det nu. Hellre har jag ingen häst alls än att slita på det viset.