Problematisk
Trådstartare
Hur långt är det i minuter?
Ingen aning faktiskt, men gissar på runt 10 min kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur långt är det i minuter?
Drömmen vore att ha ett ridhus alldeles nära.Har man så nära till ridhus så kan jag absolut hålla med om att det är positivt!
Jag tänker mest på när det inte finns så nära, när det blir ett helt till moment när man ska rida på bana/i ridhus (packa, lasta, åka) jämfört med när man har det hemma/nästan hemma.
10 min funkar bra uppvärmning.Ingen aning faktiskt, men gissar på runt 10 min kanske?
Hemma har jag inga bekvämligheter. Inget indraget vatten, ingen ridbana, inte ens uppvärmd sadelkammare. Över en halvtimmes resa. Det funkar, även om det är lite slitigt men ALDRIG att jag hade hyrt in mig i nåt kollektiv med samma "bekvämlighetsgrad"
Är det kollektivt stall TS pratar om ? Isåfall har jag helt missat det ...
Ett kollektivt stall innebär ju ännu mer jobb ang pass som inkluderar att sköta andras hästar än sin egen .
Men visst är det intressant att ändå reflektera över hur man ändrat sina referensramar och prioriteringar osv över tid, i takt med att hästsverige även växt gällande uppstallningsmöjligheter, ridhus runt var och varannan knut osv
Har stått i stall utan bekvämligheter, ridbana fanns men den var inte alltid ridbar. Red oftast ut istället. Det funkar absolut men nu när jag står i ett stall med varmvatten och spolspilta så vill jag inte vara utan igen. Ridbana finns men allt regnande har gjort att den är full av vatten, trots adekvat dränering. Jag klarar mig ganska bra utan ridbana faktiskt.
Jag skriver "lyx" eftersom det jag menar egentligen inte är någon lyx, men inte verkar vara standard i alla mindre stall iallafall.
Hur ser ni på att stå i ett stall utan varmvatten, spolspilta och ridbana? Jag har aldrig stått i stall som inte haft ridbana (däremot dåliga ridvägar, och det går, om än tråkigt) och spolspilta. Utan varmvatten har jag varit, och även om det är jobbigt emellanåt så går det ju att lösa genom att ta med vatten i dunkar hemifrån och/eller ha vattenkokare.
Men ja, skulle ni kunna tänka er att stå i ett stall som saknar detta? Förutsatt att resten är tillfredsställande dvs, med ridvägar, hagar osv.
Fullt medveten om att ingen annan kan säga vad som är rätt för mig, men dela med er av hur ni tänker iallafall och gärna vilken nivå ni rider på/vilka ambitioner och mål ni har
Vi har över 40 ridhus på en radie av 2 mil i mitt område. Helt sjukt hur det har utvecklats.
Jag skriver "lyx" eftersom det jag menar egentligen inte är någon lyx, men inte verkar vara standard i alla mindre stall iallafall.
Hur ser ni på att stå i ett stall utan varmvatten, spolspilta och ridbana? Jag har aldrig stått i stall som inte haft ridbana (däremot dåliga ridvägar, och det går, om än tråkigt) och spolspilta. Utan varmvatten har jag varit, och även om det är jobbigt emellanåt så går det ju att lösa genom att ta med vatten i dunkar hemifrån och/eller ha vattenkokare.
Men ja, skulle ni kunna tänka er att stå i ett stall som saknar detta? Förutsatt att resten är tillfredsställande dvs, med ridvägar, hagar osv.
Fullt medveten om att ingen annan kan säga vad som är rätt för mig, men dela med er av hur ni tänker iallafall och gärna vilken nivå ni rider på/vilka ambitioner och mål ni har
Inga problem. Har stått i stall utan vatten och spolspilta i så många år tidigare, att jag ytterst sällan nyttjar lyxen spolspilta med varmvatten än idag när det finns. Man lär sig andra trick för att få bort lera, man lär sig planera tvätt när man kan nyttja hink o vatten utomhus och man lär sig välja kraftfoder efter sånt som inte behöver blötas upp.
Men ridhus, DET är en sann lyx mörka regniga höstkvällar. Det är en lyx jag gärna inte vill vara utan igen, att kunna rida väderoberoende året om.