Hinder att vara kort inom ridningen?

Jag är knappt 160 lång och rider storhäst. Det är inga problem. :) Sen har man ju fördelen att man även kan rida ponny.
 
Jag är också under 160, och ser fördelar med det. Jag gillar ponnys och gillar att rida sådana trots att jag är över 30. Men jag gillar även att rida stora hästar, och fått höra att jag smälte in bra på såväl dåvarande halvfoderhästen på 176+ och en ponny på typ 140. Nu lider jag tyvärr av en kronisk sjukdom som kan vara handikappande i perioder, så då kan skötseln av en stor häst bli lite problematisk ibland.
 
Jag är drygt 160 och även om jag tycker att jag är kort så finns det många fördelar med det. Den största är nog att jag kan hjälpa folk att rida till eller in ponnysar, och jag gillar att rida ponny också. Min egen häst är ca 157 och det ser inte dumt ut. Jag ser inte liten ut på någon av tränarens "normalstora" (165-175) hästar heller. Jag har ridit häst på 180 utan problem :)
 
Nej det är nog snarare en nackdel att vara lång faktiskt.

För övrigt om du har komplex över din längd så sa min högstadielärare en riktigt bra sak till mig. Alla är lika långa när de har huvudet på huvudkudden.

Håller med om att det är en nackdel att vara lång, är 184 cm och överviktig på det, utbudet på hästar som jag kan rida är inte stort direkt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
754
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp