underensten
Trådstartare
Kolla om hästen har curshing?
Låter inte bra att du vill ta bort hästen för att det är 11 mil till hö bonden var 3 månad och att du inte har råd med nya saker till nya bostaden. Att du har försäkring med hög självrisk det viste du väll om?
Hästen är testad negativt.
Jag har många röriga tankar och kanske svårt att formlera mig. Men nej, du har verkligen missförstått mig där och det känns inte jättesnällt skrivet.
Det är väldigt mycket oro fram och tillbaka. 11mil enkel resa nu till hö ja, men hur blir det nästa skörd? Kommer jag ens hitta hö med rätt värden?
Och råd med nya saker till bostaden. Självklart kostar det att ha häst och som jag skrev så får jag skylla mig själv för att jag på nått sätt missat självrisken på försäkringen. Men man måste väl få erkänna att det inte är roligt när "alla" pengar går till veterinärkostnader? Min häst har alltid fått vård när det varit något och jag har alltid följt veterinärens råd. Men hur kul är det att fortsätta lägga massa pengar om situationen blir ohållbar till våren? Men det är inte pengarna som är något större bekymmer utan det är pendlingen som har varit mellan hopp och förtvivlan.