Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Låt säg att man arrenderar mark, på plats finns stall samt 5-6 ha, ägaren tillåter någon form av bostad där. Måste man om man köper...
Svar
5
· Visningar
1 806
Senast: Tacitus
·
S
Hästmänniskan Undrar lite hur är det med livslängden på ett ridhus? Stommen är det jag främst tänker på... har den ett "bäst före datum"? Sen...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Svanhild
·
Hästmänniskan Transporterna jag väljer mellen är: En thule med sadelkammare och garderob, tror den hette excellent. Denna vagnen är helt ny...
Svar
15
· Visningar
1 276
Senast: rubytoo
·
Hästmänniskan hej! jag har tittat på en häst för 3 veckor sedan en fullblods vallack som är 7 år. inga tidigare skador och så. men nu är det så att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
10 228
Senast: memmalotta
·
Hästmänniskan köpte en höst för snart ett år sedan och nu har det upptäckts att han har gamla pålagrningar i båda framkotor. Veterinären sa att man...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Baddy96
·
G
Hästmänniskan Jag hittade en häst jag ville köpa, ett halvblodsto på 15 år. denna häst stod inte mer än tre mil från där jag bodde så ägaren och jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 393
L
Hästmänniskan Hejsan. alltså jag måste få skriva av mig, och få lite tips inför framtiden! Det är såhär att i helgen så pratade jag och mamma, ja om...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Lantlolla
·
Hästmänniskan Jag ska förmodligen börja ge lektioner åt en bekants två barn. Barnen kommer rida ensamma varje ridlektion, men vara tillsammans under...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: amalia
·
Gnägg kråkan kliar sig:)
Svar
0
· Visningar
185
Senast: mataii
·
Gnägg Vill dela med mig en bild på min fina Andalusier valack Martinete som gick bort i cancer förra året. Han är saknad...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Tess_PRE
·
Hästmänniskan Imorrn åker jag på antsällningsintervju på ett stort hästcentrum i sverige. De sökte upp mig(vilket alltid är en bra början), men VAD...
Svar
5
· Visningar
1 380
Senast: Candlegirl
·
Hästmänniskan Jag har fått lite förfrågningar angående export av häst till USA. Någon som vet vad det kostar och vilket bolag som gör det. Hur...
Svar
2
· Visningar
1 889
Senast: elle12
·
Hästmänniskan :confused:Hej alla stallbyggare,:confused: ska skicka in en ansökan om förprövning för ombyggnad av stall för 6hästar och vet inte...
Svar
4
· Visningar
3 825
Senast: Fria
·
B
Hästmänniskan Hej, vad tycker ni man ska kunna om man ska skaffa medryttarhäst/sköthäst? I ridning, hantering och annat, vad ska man kunna? Hur vet...
Svar
13
· Visningar
1 551
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Vi ska bygga om i vårt stall och nu funderar jag över hur vi ska prioritera mellan boxstorlek och bredd på stallgång. Första förslaget...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: elmelts
·
E
Hästmänniskan Problemkunder!!! Hur gör ni andra med verksamhet/hästföretag med sk. problemkunder?? Kunder som ej betalar sina fakturor och som...
2
Svar
33
· Visningar
2 899
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vad tycker ni? Jag ska inreda ett litet pyttestall och har två alternativ. Antingen kan jag göra en stor box som båda hästarna (2st)...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Ellyne
·
S
Hästmänniskan Får man ha egen häst med i utbildningen? Hur pass mycket utbildad måste den va då? Försökte hitta på hemmsidan men hittade inget...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: Vindelkusken
·
Hästmänniskan Hej allihopa Vårat första skördeår :( Behöver hjälp från Er som varit med ett tag att bärga hö. Min sambo är så orolig att vårat hö...
Svar
10
· Visningar
2 741
Senast: månFare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17