Sv: Hur GÖra Med Problemkunder?
En av min pappas kunder gör likadant mot sina kunder, tror hon har 10 eller möjligtvis 20dagars bet villkor, därefter går det direkt till KFM. Jag trodde också att en påminnelse var "krav" innan man fick skicka till KFM eller inkasso men så är inte fallet enl henne.
Däremot sa hon (pappas kund alltså) att man måste informera kunden om detta, så hon har det skrivet både i sina köpvillkor som finns ihop med prislistan i en broschyr som alla kunder får vid första kontakt samt en uppdatering varje år, samt att det står längst ner på fakturan.
Men det kan ju mycket möjligt även vara så att man inte måste informera om det, det vet jag inte.
Jag trodde helt klart att man var tvungen att påminna minst 1 gång om betalningen - för att få skicka ärendet vidare.
En av min pappas kunder gör likadant mot sina kunder, tror hon har 10 eller möjligtvis 20dagars bet villkor, därefter går det direkt till KFM. Jag trodde också att en påminnelse var "krav" innan man fick skicka till KFM eller inkasso men så är inte fallet enl henne.
Däremot sa hon (pappas kund alltså) att man måste informera kunden om detta, så hon har det skrivet både i sina köpvillkor som finns ihop med prislistan i en broschyr som alla kunder får vid första kontakt samt en uppdatering varje år, samt att det står längst ner på fakturan.
Men det kan ju mycket möjligt även vara så att man inte måste informera om det, det vet jag inte.