Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ska ev flytta till Holland och kommer ta med mig hästen. Någon som har haft häst inackorderad i Holland? Hur är det med...
Svar
15
· Visningar
2 921
Senast: Lindsen
·
Ekonomi & Juridik Jag har en idé om att till sommaren köpa en ungponny 3-4 år, oinriden eller insutten, till ett hyfsat bra pris. Meningen med detta är...
Svar
14
· Visningar
4 271
Senast: Primula
·
Ekonomi & Juridik Har grubblat bra länge på att ha nått extraknäck brevid mitt vanliga arbete för att få in lite extra pengar och för att verkligen få...
2
Svar
25
· Visningar
5 725
Ekonomi & Juridik Jag vill att köparen till min valack verkligen trivs med min häst och tänker då att de får en månad på sig att lära känna varandra. Vad...
Svar
10
· Visningar
1 717
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Jag har efter fyra år börjat fundera på att byta stallplats. Hästarna och jag trivs bra, men jag känner att det är vissa saker som...
Svar
16
· Visningar
2 864
Senast: millen
·
Hästmänniskan Jag har en liten fundering som jag vill ha svar på. Vi i stallet har blivit uppsagda pga av att den som har det ska flytta. Om jag får...
Svar
14
· Visningar
2 052
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan vet ej om den ligger rätt annars får moderatorn gärna flytta tråden.. de e så att en kompis vill köpa häst problemet e att han står...
Svar
8
· Visningar
2 087
Senast: fleur
·
Anläggning Hej! Skulle ni hyra en boxplats som ligger trettio minuters bilväg (ca 28 km) utanför stan (om ni själva bor i stan)? Vilken...
2
Svar
22
· Visningar
3 396
Senast: Ninnurur
·
Svar
0
· Visningar
167
Senast: nypet
·
Ekonomi & Juridik Jag har lite funderingar ang min "verksamhet". Innan har jag bara hyrt ut en boxplats och då har jag inte funderat så mycket på det...
Svar
2
· Visningar
1 146
Senast: Texaz
·
Ekonomi & Juridik Idag har jag bevittnat en klubbhoppning som skapade många frågetecken hos mig. Jag antar att det inte går till så här på många ställen...
2
Svar
34
· Visningar
5 618
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Jag har varit hästtjej i alla år. Det har varit grannhästar, medryttarhästar och foderhästar, ridgymnasium, westernridskola och...
Svar
13
· Visningar
2 083
Senast: hier
·
T
Hästmänniskan Vi är i början på planeringen av just stall/ridhus/bostad i samma byggnad . Vi ska ha stall på kortsidan och bostaden uppe på stallet ...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 234
Senast: Viilda
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om jag la tråden rätt, om inte så får moderator flytta den:) Vad har ni för försäkring på era shetlandsponnyer/ a-ponnyer...
Svar
4
· Visningar
1 658
Senast: ogres
·
Anläggning Finns det någon regel för hur många sjukhagar man ska i förhållande till antalet hästar?
2 3
Svar
41
· Visningar
4 981
Senast: grodan21
·
Anläggning Ni som hyr ut, vad göra om ni inte trivs med hyresgästerna och tar jag rätt betalt? Jag vet inte riktigt hur jag ska börja eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 740
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag har besökt och haft hästar uppstallade i en hel del stall. I vart och ett av dessa har vi haft vad jag kallar en "stalltomte". En...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
15 756
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Vad svar ni alla som säger typ "åh då måste mina barn få komma och rida" När om får veta att du har häst? Om jag skulle låta alla...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
19 363
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder; innebär det någon risk för säljaren att genomföra försäljning av häst utan att den genomgår besiktning? I detta fall...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästmänniskan Detta är väl ett så kallat "ilandsproblem" och många kommer noga tycka jag är lite löjlig nu.... För ett tag sen när jag, min syster...
2
Svar
30
· Visningar
4 401
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp