Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Som rubriken säger, har ni något bra tips på bålstabilitetsprogram? Behöver verkligen öva upp min bålstabilitet efter vintern...
Svar
7
· Visningar
2 138
Senast: Sar24BB66
·
Anläggning Stall med 4 boxplatser finns på gården. Om en ligghall med plats för 2-3 hästar ska byggas till, krävs det då något mer? Det är både...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 206
Senast: Fantasifri
·
Hästmänniskan Jag har hållt på med hästar hela mitt liv och under åren som gått har man ju träffat på både den ena och den andra idioten....:grin...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
25 468
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag är intresserad av att arrendera lite mark av grannen, har dock inte diskuterat detta med honom ännu utan vill ha ett hum själv om...
Svar
8
· Visningar
11 154
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken säger ni med många hästar 5 och fler hur väljer ni att försäkra dem? Sitter här och går igenom försäkringarna för att fatta...
2
Svar
23
· Visningar
3 353
Hästmänniskan Har nog varit inne på detta tidigare, men skulle behöva en liten kick i rätt riktning och det brukar man kunna få här. :) Har en häst...
Svar
0
· Visningar
620
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Nu har jag googlat en halvtimme säkert. Jag hittar bara vackra bilder på ängar och söta katter och företag som erbjuder olika former av...
2
Svar
29
· Visningar
6 790
Senast: cutty
·
Anläggning För några år sedan lät vi anlägga en ridbana på gården. Vi valde paddex och efter konstens alla regler skulle man inte bygga upp den...
Svar
7
· Visningar
3 338
Senast: Rimfaxe
·
Hästmänniskan Har sett flera liknande trådar. Men vad skulle ni gjort i mitt fall? Jag har ett 14 årigt hbl korsning sen 6 år tillbaks. Hästen är...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: abc
·
Anläggning Till våren så är planen att avverka lite träd för att sen bygga ridbana 20*60 stor, igår insåg jag att utsikten kommer bli tråkig, där...
2
Svar
22
· Visningar
3 508
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Vad gör man? Tips? Har inte blivit bra av naprapatbehandling el BoT.
2
Svar
21
· Visningar
3 743
Senast: Marina_s70
·
Hästmänniskan Ja som överskriften lyder. Såg en tråd som handlade om det värsta ni sätt när det gäller människors beteende till våra hästar...
2
Svar
23
· Visningar
2 950
Senast: Biomon
·
Hästmänniskan Vi hyrde en gård som vi bodde på i fem år, redan efter ett år märkte vi att en gammal brunn utanför stallet var dålig så vi ringde...
Svar
4
· Visningar
1 763
Hästmänniskan Jag kommer en tid framöver att vara i två olika stall, dvs en dag/vecka i varje stall och rida på båda ställena. Hur ska jag tänka med...
2
Svar
33
· Visningar
7 879
Senast: Dandylinn
·
Gnägg Tjo Vet inte riktigt om tråden ska ligga här eller på hästmänniska? En vänlig människa får gärna flytta den annars! En rolig tanke...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 405
Senast: tindra
·
Hästmänniskan Undrar om det finns någon som är där jag är just nu. För att göra en lång historia kort. Började rida i 6 års åldern, Är nu 33...
2
Svar
30
· Visningar
3 002
Hästmänniskan Hej Jag blev erbjuden att ta en shettis ett par veckor över sommaren. Vad är ett rimligt pris att betala för lösdrift m tillgång till...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Lobelia
·
Gnägg Någon som har haft hästen inne i huset någon gång? :D http://i.imgur.com/lccfKjN.jpg
Svar
17
· Visningar
2 343
Senast: Cornelia
·
Ekonomi & Juridik Jag sålde en häst för 1 månad sen. Ett varmblods sto på 5 år som jag haft i ca. 1 1/2 år och ridit in osv. Så var jag tvungen och sälja...
Svar
11
· Visningar
5 091
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Hej på er! Jag har en liten hypotetisk fråga. Jag har lite funderingar på att ev låna ut min ena häst på långtidsfoder då jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 278
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp