Ni med många hästar (+5 o fler) hur har ni valt att göra med försäkringar ?

Sv: Ni med många hästar (+5 o fler) hur har ni valt att göra med försäkringar ?

12-13´för allihop tillsammans ???? Den summan hade inte ens räckt till den första du räknade upp om det var ett halvblod ens med full rabatt. 70.000 AI med 50´vetvård går på ca 11.500:- för ett 12 årigt halvblod med flerhästarsrabatt........... i det gamla systemet alltså inte med någon extra premie för tävlingshäst osv.

Håller med, vi betalar 9trk för ponnyn som är livförsäkrad för 65000 och sen veterinärvård såklart.
 
Sv: Ni med många hästar (+5 o fler) hur har ni valt att göra med försäkringar ?

Jag har i princip bara föl som föds här försäkrade och då till ett lågt belopp, bara för att de ska kunna gå att sälja i framtiden. Trots det så ligger ändå premien på mellan 15000 och 20000 per år.
Jag slutade hålla alla med försäkring när jag hade premier på över 50 000 per år och som Ameo skriver ändå fick betala de mesta själv om något hände. Jag har helt klart inte medverkat till höga premier på försäkringar utan bolagen har gått med stor vinst på mig istället.
 
Sv: Ni med många hästar (+5 o fler) hur har ni valt att göra med försäkringar ?

Håller med, vi betalar 9trk för ponnyn som är livförsäkrad för 65000 och sen veterinärvård såklart.

Islandshästar är inte så dyra. Vi har alla våra förutom hingsten försäkrat i A4 med 50.000 veterinärvård- 22 hästar och de har mellan 20.000 - 100.000 i liv med begränsat användbarhet (typ som Folksams gamla tävlingshäst försäkring, fast avel ingår).
Totalpremien är ca 35.000 om året.
 
Sv: Ni med många hästar (+5 o fler) hur har ni valt att göra med försäkringar ?

När vi hade 4 hästar så blev det fruktansvärt dyrt att ha alla försäkrade, så vi tog bort liv på alla men vet.vård 60'tusen. På den vi har nu, inköpt för 75.000:- har vi liv 40'tusen och 60' vet.vård. Nya hästen blir en unghäst och ligger inte så himla högt i inköpspris så vi tar ingen liv på den heller.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 335
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp