Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Svar
0
· Visningar
150
Senast: VippeViper
·
Ekonomi & Juridik Ja, som rubriken lyder. Går det? :D Jag har en häst som faktiskt verkligen KAN massera. Hon gör det bra oxå. Det enda som krävs är att...
Svar
13
· Visningar
2 192
Senast: Mitrolle
·
Gnägg Doppade hästsvansen (min) i hovtjäran. Hur får jag bort det? Tackar på förhand.
Svar
5
· Visningar
2 153
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Halloj :) Jag har vissa funderingar på att läsa vidare nu efter gymnasiet, och är det någon som har gått/går/vet något om...
Svar
3
· Visningar
1 129
Ekonomi & Juridik någon som testat Termobars nya 65 liter eco?
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: Narcissa
·
Anläggning Vad tycker ni är en rimlig kostnad för följande tjänster? 4 fodringar per dag 7 dagar i veckan. Utsläpp samt insläpp 7 dagar i...
2
Svar
31
· Visningar
3 030
Senast: Narcissa
·
Ekonomi & Juridik Jag har köpt gård med tre boxar, varav en box står tom just nu. Nu har det spontanringt folk som undrar om jag hyr ut. Tanken är väl...
Svar
10
· Visningar
2 202
Ekonomi & Juridik Enligt överenskommelse med ägare ska denne stå kvar på försäkringen och betala liv delen och jag är ansvarig att betala veterinär vård...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej alla! Jag köpte i juli ett parti med, vad jag kunde se och känna då, fint storbalshö. Nu en månad senare när jag hunnit fodra med...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 546
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har haft annons om medryttare till min häst, och fått flera bra svar nu. Funderar på hur man går tillväga på bäst sätt? Har inte...
Svar
9
· Visningar
2 887
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag har precis köpt min drömgård och flyttar in den 25:e oktober. :d Till gården finns ett stall med 8 boxar, 4ha hagar, 15ha åker och...
Svar
12
· Visningar
2 230
Senast: gylle
·
Hästmänniskan Jag har nu för andra sommaren i rad fått låna beteshage av grannen, detta har gjort mitt liv så enormt mycket lättare. Hon ville inte ha...
2
Svar
21
· Visningar
2 980
Senast: MonteRose
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en Russ/Fjordingvalack på 16 år. Det visade sig att han INTE hade pass vid leveransen och han har tydligen...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 539
Senast: Lobelia
·
Anläggning Vi håller på att bygga en sadelkammare/foderkammare och funderar över hur vi ska skydda sadlarna från vassa kattklor. Stallkatterna...
2
Svar
31
· Visningar
3 437
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Om man har en mycket rymningsbenägen ponny som tar sig igenom ALLT och alla metoder är beprövade. Får man då ha hästen i en rundcoral...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 783
Senast: ISABEL
·
Hästmänniskan Hej! Jag rider en 25 år gammal valack. Han är så pass gammal att han inte klarar av att hoppa och tycker det är sjukt jobbigt att gå ner...
Svar
6
· Visningar
1 586
Senast: ISABEL
·
Anläggning Jag letar efter en lampa att ha i stallet som ger mysbelysning på kvällen. I taket kommer det att bli IP65 D-märkta lysrörsarmaturer...
2
Svar
20
· Visningar
14 287
Senast: Rie
·
Anläggning Jag ska bygga skrittmaskin och behöver hjälp med vilket underlag jag ska ha och hur man gör botten från grunden. Har en dränerad...
Svar
0
· Visningar
1 409
Senast: E-llen
·
Gnägg Vi stod precis ute och stängslade ny hage till minigrisarna när bonden som köpt upp all mark bakom vår gård ( och plöjt upp ALLA...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Monimaker
·
Hästmänniskan Jag har sedan en tid hjälpt en dam med hennes häst, i början bara några dagar men då damen är sjuk och blivit sämre har dagarna utökats...
2
Svar
34
· Visningar
5 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp