Sadlar och katter i sadelkammare

Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Varför har inte dina katter något mysigt att sova i? :(

TS det måste väl finnas överdrag till såna sadlar också?? Annars funkar det kanske att lägga ett schabrak över?

Vår ena gillar att sova på torktumlaren fast den inte är på, inte så varmt o mjukt :D
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Jag lägger ett schabrak över sadelöverdraget på ena sadeln och har ett överdrag i galon på den andra. Har också katter som är väldigt mycket i sadelkammaren. (Mina katter har två korgar med fårskinn i sadelkammaren men de gillar att ligga på sadlarna ändå.)
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

KL

Hade det funnits plats hade jag skaffat garderober där man hänger in sadlar, träns och kanske annat.

Men det är jag det, tycker det är så fult faktiskt när allt hänger framme :p
Dessutom skyddas allt då från kattklor..
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Sadlar och träns är fint att ha framme tycker jag, men inget annat. Lindor, schabrak etc är bäst att ha i garderober. Håller bättre också.

Det är nog svårt att få tag på så stora och rejäla garderober att sadlar får plats om man inte bygger själv?
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Sadlar ryms med lätthet i vanliga klädgarderober av standardmått och det ryms minst 3-4 sadlar
per garderob :)
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Alltså, jag menar klösträd typ kattens no 1.

Fast problemet med våra stallkatter är inte att de vässar klorna på sadlarna... utan att de klättrar på dem för att komma upp och lägga sig för att sova på dem. De klänger alltså på sadlarna och det är då det blir märken.

Hos oss har alla filtar eller täcken över sadlarna för att skydda dem.
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Kl

När jag delade sadelkammare med stallkatterna hade alla överdrag plus tjocka filtar eller ländtäcken över sadlarna. Såg inte så kul ut men katterna klättrade på sadlarna så det var enda lösningen. Nuvarande "stallkatt" trivs bäst inomhus och är överhuvudtaget aldrig i sadelkammaren.
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Vad då för garderober?? Ingen av mina garderober har plats för sadlar, varken de jag har i huset eller i stallet. De är inte tillräckligt djupa.

Skulle iofs oavsett inte sadlar i garderob pga att det blir så instängt.
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

De allra flesta garderober med standardmått är runt/mot 60x60 cm.
Finns ofta och lätt att få tag på returmarknader.

Är det så många sadlar som har större anläggningsyta/säte än det? I alla stall jag stått i har sadlar förvarats så, ofta är det en garderob per häst där man ska förvara sina saker. Ingen sadel så vitt jag vet har haft problem att rymmas, inte westernsadlar eller akademiska heller.

Många sadelhängare sluttar dessutom neråt lite vid fästet, vilket gör att det blir ytterligare utrymme då sadeln tar mindre plats än att hängaren skulle vara spikrak.
 
Senast ändrad:
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

Vi har ett schabrak eller nått över våra "tillgängliga" sadlar. På vintern hänger ridtäcket över, perfekt!
 
Sv: Sadlar och katter i sadelkammare

KL
Sadelövetdrag i galon är kalas när man har katter. Klorna går inte igenom.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 212
Senast: Ajda
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 809
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Funderar lite på en lösning för att mina framtida katter ska kunna ta sig upp till ett skåp jag har. Bästa (och mest spännande) sättet...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: MJLee
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp