Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Grannen har stora träd på sin sida av gränsen. Grenarna från dessa sträcker sig flera meter in över min mark. Resulterar i att det ej...
Svar
10
· Visningar
2 976
Senast: tara
·
Gnägg Något som jag har funderat över, är det här med olika ord för olika saker. Jag blev helt chockad och förvirrad när jag hörde någon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 158
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Osäker på om tråden hamnde rätt, moderator kanske kan hjälpa mig att flytta den isf? Jag har förstås ett autentiskt fall i tanken...
Svar
16
· Visningar
2 552
Senast: MorvanMorr
·
Gnägg Den här gången blev det ett svenskt halvblod. Det känns jättekul för det är 25 år sedan jag hade en häst av den rasen. Det är ett sto...
Svar
6
· Visningar
1 946
Senast: Zakuro
·
Hästmänniskan Jag satt precis och kollade på köpesannonser på Hästnet och jag upptäckte till stor förvåning att samma familj satt in sammanlagt 5...
2
Svar
21
· Visningar
4 885
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket får man ta? På mina fakturor finns allt från 8%+referensräntan till 25%. Någon som vet? 25% är ju ocker och ocker är...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 528
Senast: Highcat
·
Hästmänniskan Jag har en SWB-valack född 2001 som har pass men inte är chippad. Är det en bra idé att chippa honom nu, eller är det onödigt?
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hej hej! :) Har nog INTE lagt den här tråden rätt men är lite ny här så.. ;) :o Ska åka och kolla på en häst om några veckor som står...
2
Svar
22
· Visningar
2 735
Senast: Eliza
·
Gnägg Ni som hyr ut stallplats/har häst inhyrd i stall där bete ingår, har ni något schema under sommaren som anger vem som ska sköta vatten...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: pinky
·
Hästmänniskan Hej, Ja är ny här på forumet och ny i hästvärlden överhuvudtaget. När jag var liten drömde jag om att få vara och verka med hästar, men...
Svar
14
· Visningar
2 226
Senast: pulkaskurk
·
Gnägg Hej! Jag söker efter en dressyrutbildning utanför/ i Köpenhamn men hittar ingen information, därför ber jag om hjälp här om någon...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Bejja
·
Hästmänniskan Håller på och letar häst. Har tittat på och provat ett par stycken. Bland annat en som tilltalade hjärnan, dvs. som hade alla rätt på...
Svar
12
· Visningar
1 728
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag har letat ny häst ett bra tag nu och var iväg hos en uppfödare nyligen för att kika på ett sto som stämde bra in på alla mina krav...
Svar
17
· Visningar
2 579
Senast: Eliza
·
Anläggning Nån som kan ge lite tips på smarta hölösningar i hagen? Dom får både frukost- lunch- och eftermiddagshö i hagarna. Får dom på marken...
2
Svar
39
· Visningar
6 818
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Hej jag och min mamma ska flytta ut på landet och då får jag lov att köpa en häst!:D Jag är inte själv så ridkunnig men mamma har ridit...
Svar
10
· Visningar
2 511
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Tog bort min älskade ponny för ett par dagar sedan. Stor sorg. Dock har jag två hästar kvar så jag är inte hästlös på något sätt, ändå...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: Tokmaja
·
Hästmänniskan För två veckor sedan började jag på Västerås Ridgymnasium. Ända sedan jag började där har bara tanken på skolan gjort att jag fått panik...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: As_Vegas
·
Anläggning Vi ska bygga en paddock. Just nu är det sandig jord med gräs på marken. eftersom det är sandig jord så är det bra dränerat så vi...
Svar
1
· Visningar
1 655
Senast: Snurrfian
·
Gnägg Hejsan Jag har ett stall med plats för fyra hästar, men har bara två. Betena är enormt stora. Med andra ord, det skulle finnas plats...
Svar
19
· Visningar
2 280
Senast: TinyWiny
·
Svar
0
· Visningar
147
Senast: VippeViper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp