Besiktiga med MIN veterinär eller?

Sv: Besiktiga med MIN veterinär eller?

Är det en oriden/okörd unghäst, en starthäst trav/galopp, en avelshingst eller vilken typ av häst rör det sig om? Det har väl egentligen inte med sakfrågan att göra, men jag blir lite fundersam över tanken att man ska betala handpenning och skriva kontrakt på en häst man aldrig träffat och t ex ridit.

Jag blir också lite fundersam över att ägaren inte kan fixa en ledig dag för att få sålt "en dyr kille" men samtidigt verkar ni redan från början varit inställda på att det ska ta tid innan du tittar på hästen, så det kanske inte är så konstigt..
 
Sv: Besiktiga med MIN veterinär eller?

Jag hade kunnat göra det samt göra ett avtal som en liten försäkran mot att ägaren i så fall fryser försäljningen under den tiden, som här i 3 veckor man behöver vänta på besiktning. Annars så står det ju säljare fritt att sälja för att denne inte vill vänta och då kanske man går miste om en drömhäst..så jag hade absolut kunnat offra lite pengar som kompensation för att jag skulle få titta på hästen när det inte kan ske direkt om det handlar om en häst med stora potential/att det är väldigt säkert att det blir köp.

ts vill ju verkligen vara med på besiktningen, därför verkar det vara extra viktigt att det går att planera in att ägare och ts kan samtidigt.
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
414
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 144
Senast: mamman
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
430
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp