Skumma hästannonser

Sv: Skumma hästannonser

Jag har fått flera av mina hästar gratis eller för en symbolisk summa. Men jag skulle aldrig annonsera efter det.
 
Sv: Skumma hästannonser

Jag säger som så många andra, det är med stor säkerhet någon som vill köpa upp billiga hästar till slakt.

Men genom åren har man ju ändå sett fler än en köpesannons där köparen tycker någon mer eller mindre ska sponsra dem med häst bara för att de skulle ge kusen ett bra hem!
Många är de annonser där någon söker tävlingshäst, kapacitet för minst msv, skadefri, lättriden, enkel i hantering, inte för gammal osv till det facila priset av ungefär en tredjedel vad hästen är värd! ;)
Visst, köparna styr marknaden, men om man nu har en kapabel häst som man kan få runt sexsiffrigt för, vem säljer den för 30.000:-?

Jag är allergisk mot folk som skänker bort (eller säljer för symbolisk summa)hästar som är knackiga, gamla eller på annat sätt har ett nollvärdigt värde på annons! De hästägarna är för mig bara sådana som inte tar ansvaret och tar bort sin häst i stället! Sedan gråts det och anklagas att hästen blev skänkt till någon som köper upp till slakt! Ta ansvaret och ta bort hästen i stället, alternativt låna ut på foder med riktigt kontrakt så har man koll!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 962
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp