Haglösning..?

Sv: Haglösning..?

Om du bygger sk viltstängsel med wire, minst 5 trådar, och sätter trästolp tätt, samt spänner tråden maskinellt så lovar jag dig att det är totalt omöjligt att trycka sig igenom.
 
Sv: Haglösning..?

Jag har haft shettisar i hela mitt liv och de är lika bra rymmare som getter ("till en get finns det inget staket") och det handlar inte alls om att dessa rymmare mår dåligt psykiskt. Det handlar om att de rymmer för att de kan. De är översmarta små jävlar som alltid ligger ett steg före alla andra i tänkandet! :sneaky:

Mina shettisar har också alltid haft fri tillgång till grovfoder och blivit aktiverade. De har gått i hagar med kuperad terräng som även haft öppna ytor att sträcka ut sig på. De av mina shettisar som har rymt har varit LEVNADSGLADA, PIGGA OCH BUSIGA och långt ifrån deprimerade. O_o

Mitt tips till TS - Låt hästen gå med sin bästa vän i en egen hage och se till att bygga ett rejält staket. Vi har telefonstolpar och det är inte ens någon av de stora hästarna vi haft som lyckats sparka ner dessa stolparna. Stängsla sedan med rejäla tjocka brädor och eltråd mellan brädorna. Ha inte för långt mellan stolparna heller för då blir brädorna skörare.

Ibland har de speciella ställen där de oftast rymmer och ibland räcker det om man förstärker precis just där.

Lycka till med din ponny! Håller med andra talare här om att det inte är hållbart i längden att stänga in en ponny i en korall men det kan fungera så länge, tills du ordnat med ett ORDENTLIGT stängsel till ponnyn.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 087
Senast: mars
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Grazing
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 225
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp