Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej Jag har fått erbjudande att sälja en av mina ponnyer till en ridskola. Jag undrar om ni har några tankar och erfarenheter kring...
Svar
15
· Visningar
2 127
Senast: Novalisa
·
P
Hästmänniskan Blir galen.. Letar efter en sån där ring man sätter på boxlåset, så det blir smidigare att öppna. Har letat överallt, men utan reslutat...
Svar
16
· Visningar
3 483
Hästmänniskan hej, Är spekulant på en häst som är försäkrad väldigt basic, försäkringen har följt hästen sedan föl. Nuvarande ägare tog bara över den...
Svar
5
· Visningar
931
Gnägg Jag hade just gett upp hästeriet helt. Jag bor i innerstan sedan flera år, har inte varit i stall regelbundet på evigheter, har fullt...
Svar
16
· Visningar
1 576
Senast: AVB
·
Gnägg Då var det redan dags att starta tråd nummer 4! Kan börja själv, mina små hästar har fått tagit det lite lugnt nu under 2 veckor pga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 512
Senast: Moooa
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar om man behöver bytta pass till sin ponny om man importerar den från holland till Sverige? :D
Svar
2
· Visningar
618
Senast: ameo
·
Gnägg Hej . Vart kan jag söka om ponnys? Skulle gärna villja veta om hon lever eller inte :/. Hur går jag bäst tillväga?
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Duplo
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på (snart) 21 år som sedan 2 månader tillbaka återupptagit mitt intresse för hästar och ridning - vilket är super...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Kaarina
·
Gnägg Hästar är ju livrädda för fladdrande plast - eller? Jag drar ibland ut hösilage på en presenning i hagen och så här livrädda blir mina...
2
Svar
22
· Visningar
3 109
Senast: Cornelia
·
Ekonomi & Juridik Jag har hamnat i ett litet dilemma, har hästen inackorerad med ett standardavtal. Min stallägare har jag nu fått veta rider på min...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 527
Senast: aramis
·
Gnägg Men hur gör ni när ni mockar hagen vintertid? Har aldrig haft problemet förut när jag hade större vinterhage, men nu behöver jag mocka...
2
Svar
26
· Visningar
2 896
Senast: Toxid
·
Anläggning Nu börjar det bygga på med plast i alla skrymslen och vrår.. Det är några månader kvar till insamling och fram till dess måste ju...
2
Svar
32
· Visningar
3 296
Hästmänniskan Hur fungerar det där? Tävlingar? Hovslagare? Jag vet att jag kan ställa ut mina connemaror iaf :D Det är inget bestämt men...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 183
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Vad är egentligen billigast? Bygga med lösvirke med hjälp av snickare, alltså inte göra något själva. Eller köpa ett "färdigt stall" som...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: Masse
·
Anläggning Fram med era förslag och era erfaarenheter om vad man ska tänka på vid ridhusbygge. Har ni bra idéer på vilken typ av ridhus som är...
2
Svar
39
· Visningar
5 998
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Ja, hur ska jag börja? Har alltid hängt i stallet, från typ 5 års ålder. Jobbat med hästar, haft egna hästar eller hängivit mig till...
Svar
11
· Visningar
1 424
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Jag hoppas jag lägger det här inlägget rätt annars får mod. flytta på den :up: Jag skulle vilja veta fördelar och nackdelar på: Spån...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 768
Senast: Efwa
·
Anläggning funderar åter igen på vindskydd, nu funderar vi på att bygga ett skärmtak för att kunna köra in lastaren under, och då ha öppet för...
Svar
0
· Visningar
748
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Jag läste ett väldigt gammalt inlägg här på bukefalos om reumatism och hästar, det är över 10 år gammalt så jag tänkte höra om det...
Svar
8
· Visningar
1 822
Senast: Rika
·
Hästmänniskan Jag har hållt på med hästar i ca 30 år av mitt liv, de senaste åren har dock inte blivit mycket ridet på grund av olika anledningar. Har...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp