Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Måste bara fråga hur folk resonerar kring en sak som kommit upp för mig nu. Det är så att vi har en fodervärd på vår häst på 18år...
Svar
17
· Visningar
1 724
Senast: Efwa
·
Anläggning vissa har ju lyxen med tillgång på uppvärmd manege vintertid (drömmer om det någon dag) Men funderar HUR värmer man upp en manege så...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: vinkelina
·
Anläggning Ska byta stall, har fått avtalet översänt till mig och läser följande text: Omfattning: Normal foderstat för häst tot 11 kg hö och kraft...
2
Svar
37
· Visningar
3 422
Senast: Ponylove
·
Ekonomi & Juridik Näringsidkare Hur vet man om en säljare räknas som näringsidkare? Räknas det på summan av hästarnas priser eller antalet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 590
Senast: mollyphlox
·
Ekonomi & Juridik Jag har sett att det är många som importerat hästar här, vad kostar det att importera en häst från Irland? Och vad behöver man göra i...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Novali01
·
Ekonomi & Juridik Kommer under våren sälja min ena häst. En rar islandshäst, tanthäst, grundutbildad, gångarterna på plats, bombsäker i alla lägen. Tänkte...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 079
Senast: Plantan
·
Anläggning Hur klara sig era ridbanor vintertid då det är fruset? Vad har ni för topplager och hur sköter ni om den för att hålla den ridbar? De...
2
Svar
24
· Visningar
7 617
Senast: tuaphua
·
Gnägg Hejsan! Jag är intresserad av att veta vad en ni tror att en ridskola skulle sätta för pris på denna ponny ? Ridskoleponny Född: 2004...
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Såg att den förra e nu över 2000 inlägg så dax för en ny:bump: beauspirit: Ingen arnig om vad det e för stam... Mackan: Precis det...
89 90 91
Svar
1 819
· Visningar
202 221
Senast: Hippocampus
·
Hästmänniskan Har planer på att bygga egen paddock, ca 20x40 (ev lite mindre) Har ni några tips på bästa underlag, och hur man får paddocken byggd så...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan vi äger marken men inte jakträtten. Hur funkar det? Jag vill ha mina hästar på bete där? Får jag inte ha det då? Eller vad gäller...
Svar
19
· Visningar
5 505
Senast: mily
·
Hästmänniskan Nu tänkte jag fråga om råd och undrar om nån annan suttit i samma sits ? Jag är ägare till ett fantastiskt Halvblod ,som jag valde för...
Svar
8
· Visningar
1 298
Hästmänniskan Hejsan! Jag har lite funderingar angående vägen till att bli hästskötare om man inte valt att läsa just häst/naturbruk på gymnasiet...
Svar
15
· Visningar
869
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hur sjutton framför man till sin stallskötarkompis (som är helt beroende av mig för att kunna ha sina hästar) att man tänker lägga av...
2
Svar
20
· Visningar
2 644
Senast: Fiddeli
·
Hästmänniskan Jag är en kvinna på 26 år, ska köpa min allra egna häst 2017.. Ekonomin räcker till så det behöver jag inte få höra, det jag vill ha är...
Svar
15
· Visningar
1 761
Senast: kossankaj
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som kan svara på vad som gäller här. Jag har skickat frågan till företaget men inte fått något svar och nu behöver jag veta...
2
Svar
28
· Visningar
2 722
Senast: Centaur
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt...
2
Svar
35
· Visningar
3 356
Senast: Sporthorse
·
Hästmänniskan När man ser annonser på hästar och inser att annonsen är en bluff (märklig svenska typ översatt med google translate, fantastisk häst...
Svar
10
· Visningar
1 232
F
Hästmänniskan En av stalltjejerna (13 år) hade köpt ett par sådana där moderna lite vida sammetsbyxor. Hon ångrade sig dock och dagen efter gick hon...
2
Svar
30
· Visningar
7 360
Senast: Amha
·
Ekonomi & Juridik Hej! Köpte en häst för cirka 2 månader sedan och har nu uppkommit att hästen har dolda fel, vad gör jag? ägaren innan oss visste om...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 657
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp