Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag vill ha en tvättmaskin i stallet för att kunna tvätta mindre saker utan att behöva smygtvätta i familjens maskin ;). dvs lindor...
Svar
7
· Visningar
771
Senast: Buck
·
Gnägg Jag vet inte om det finns någon annan liknande tråd, men jag tänkte att vi kunde berätta om våra "Once in a life time" hästar. För det...
2
Svar
27
· Visningar
3 773
Senast: mily
·
Anläggning Funderar på car-port här hemma. Men hur fasen räknar man, så lutningen blir 10-grader på taket? Finns ju inga standardlösningar där...
Svar
11
· Visningar
2 468
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej allihopa! :D Jag tänkte att en tråd om medryttare vore toppen! Vore kul att höra era erfarenheter som medryttare och som ägare...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 138
Senast: Pineapple
·
Anläggning Hej! I stallet där jag står finns inte något torkrum för täcken/skydd mm. Undrar m ni har några bra tips på sätt att kanske bygga en...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Jag bestämde mig för snart ett år sen för att sälja min läromästare i hoppning för att satsa på dressyr med en ny häst bättre...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 854
Anläggning Någon som har några erfarenheter om dessa hallar? Är tälttak med, (om man vill), plåtväggar.
Svar
2
· Visningar
1 093
Anläggning Hej! Jag har fått arrendera en hage nära vårt hus där jag tänkte ha två ponnyer i sommar. Men nu funderar jag lite på det här med...
Svar
8
· Visningar
3 718
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hyrde en transport av en privatperson under färd kom min häst åt en skruv i transporten och skadade sig illa, han fick panik och...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 350
Senast: Meggan
·
Hästmänniskan Jag funderar på att gå tillbaka till hästbranschen och jobba lite, har mer än tio års arbetslivserfarenhet från ridskola men skulle...
2
Svar
30
· Visningar
2 481
Senast: Maoam
·
Ekonomi & Juridik Vet inte riktigt vilken underrubrik som passar, moderator får gärna flytta om jag valt fel :up: ! Skall börja med att säga att hästen...
2
Svar
28
· Visningar
5 365
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Vi har en 6-årig travare som sällskapshäst till halvblodet. Vi har haft honom sedan i somras. En snäll häst kort och gott. Han fungerar...
2
Svar
32
· Visningar
3 153
Gnägg Kommit tillbaka till hotellet från hästhoppningarna precis. Blev väldigt besviken på den så kallade jubileumsshowen de hade ikväll. Det...
Svar
14
· Visningar
2 054
Senast: YorkWann
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder, hur snabbt kan man orsaka inflammationer/hältor på häst efter försäljning? Hästen såldes och ska lite mer än en...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 509
Senast: Kingsland89
·
Anläggning Det är som så att vi har en del vattendrag somgår genom våra hagar, några är för djupa och breda för hästarna att gå över. Innan förra...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: cello
·
Anläggning Har en Gräsridbana med lite väggrus utmed spåret. Helt ok att rida på så länge det inte är för blött. Men sommartid då jag använder den...
Svar
15
· Visningar
6 318
Senast: Buck
·
Anläggning Har egen gård med tillhörande litet stall. 1 vinterhage, 1 beteshage samt en större beteshage en bit ifrån gården. Rum för ridbana...
Svar
15
· Visningar
2 560
Senast: Fille
·
Gnägg Jag har märkt att det är mest ston som finns ute på marknaden? Nästan 80 % av alla till salu hästar/ponnyer är ston?! Och så klart så...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: Marita73
·
Hästmänniskan Hej! Jag har nu haft mitt sto i 3,5 år. Periodvis har det varit ganska jobbigt i ridningen och jag har vid några tillfällen blivit...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: Bounty
·
Hästmänniskan Hej! Jag går i tankarna att ta ett sabbatsår efter nian och jobba som groom/lärling/hästskötare åt någon större tävlingsryttare. Var och...
Svar
13
· Visningar
2 055
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp