Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hejsan. Ska lägga ridbaneunderlag nu och undrar om någon har erfarenhet av träullit som toppskikt? Ser väldigt ljust och trevligt ut...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: Snurre
·
Hästmänniskan Hej hej hörni! Det här är min första post här på bukefalos, så ursäkta om den här tråden hamnar i fel kategori! O: Jag är 21 år och bor...
Svar
6
· Visningar
1 082
Ekonomi & Juridik Tips! Sveriges radio har en dokumentär om Hästhandlaren Madeleine som åkte i fängelse. Hon sålde i snitt 100 hästar om året. Några...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 901
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Är det någon som vet eller har förslag på vad beridare heter på engelska? Och även andra hästrelaterade yrkestitlar är av intresse...
2
Svar
27
· Visningar
5 214
Senast: Lindsen
·
Anläggning Ska ha ca 2 x 4,5 m matta i stallgången. Funderar på vad som är bäst. Har 4 pusselmattor jag köpt begagnade och la i dem på golvet i...
Svar
15
· Visningar
2 853
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hur friserar ni era hästars manar? Lägg gärna in bilder på hur ni rycker eller klipper! Låter ni den växa fritt är det förstås också...
2
Svar
23
· Visningar
2 650
Senast: Idas
·
Gnägg Har ett gäng gamla schabrak.Fullt funktionsdugliga men lite urblekta och fula.Missfärgade av sadelgjorden.Någon som har uppiffningstips...
Svar
10
· Visningar
1 907
Anläggning Ni som byggt boxar utan galler - hur hög boxvägg behöver man ha till en normal storhäst? Alltså mankhöjd 165-170. Räcker det om väggen...
Svar
8
· Visningar
4 773
Senast: lizzie
·
Gnägg Ja nu är det dags för ny tråd igen :) Jag inleder med min och Dunas nya hobby: nattridning! För visst börjar det bli mörkt på...
38 39 40
Svar
792
· Visningar
123 474
Senast: Iaraphel
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett sto som jag ska sälja i år och hon har en försäkring som ger mig ersättning (10 000:- endast eftersom jag inte tänkte köpa...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Equilina
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 920
Senast: Lona
·
Hästmänniskan Jag VET :confused: att jag i handeln har sett en bok som jag har för mig heter "Stängsla rätt", som handlar om just det - hur man...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: hoppeloppe
·
Gnägg Är det någon som fått tillbaka sitt pass? Nu börjar ju tävlingssäsongen snart...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 707
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden är på rätt ställe men om den inte är den får ni gärna flytta den. Har en fråga till er som rör er i fler stall än ett...
Svar
15
· Visningar
854
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hästen hoppade på min fot och stod där i ca 1'sekund eller två, hände nyss. Foten lite röd, underlaget var hådpackat grus. Tror inte att...
Svar
16
· Visningar
7 513
Senast: Sporthorse
·
Anläggning Är det någon som vet vad som gäller kring att ha betande hästar på mark som får trädesbidrag från EU??
Svar
9
· Visningar
1 765
Senast: athena
·
Hästmänniskan Hej jag har ett bekymmer med en vän, Hon är extremt skrytig och måste alltid ha rätt och vara bäst och detta rör för det mesta våra...
2
Svar
28
· Visningar
3 371
Senast: hoppeloppe
·
Ekonomi & Juridik Finns det något man kan skriva in i ett kontrakt om man verkligen vill vara säker på att personen som ska ha sin häst på bete flyttar...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Sitter och funderar över min situation här hemma. Har 2 hästar, stall på egen gård, jag är ensam som håller på med hästarna. Nu är jag i...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 638
Senast: tara
·
Anläggning I ett stall med självdrag - funkar det att sätta in vindnät istället för fönster och på så sätt skippa traditionella luftintag? Eller...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp