Hästhandlaren Madeleine

Hur kommer det sig att skatteskulderna gör det? Krävs det att personen då fortsätter ha dolda inkomster för att "komma undan " eller hur bestämmer man det?
Jag vet inte varför det är så. Men skatteskulder avskrivs efter fem år för alla oavsett inkomst eller annat.
 
Någonstans måste folk inse att (ofta) får man det man betalar för. Dvs en riktigt bra och frisk häst får man inte för småpengar. Att folk fortfarande vill tro det är ju det som gör att sådana här kan fortsätta. Det, och en väldigt stor okunskap.

Jag förstår verkligen att längtar man efter att ha häst men har dåligt med pengar är det lätt att falla för sådant här. Där måste man verkligen vara hård och fråga sig själv om man verkligen har råd att ha häst just nu, både inköp och skötsel.

Ja, och själva inköpet är ju en engångssumma och egentligen det lilla i sammanhanget, om vi nu inte talar om fantasisummor för en häst. Den stora ekonomiska prövningen kommer sedan varje månad när stallplats, foder, försäkringar, hovslagare etc etc ska betalas.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 304
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 326
Senast: Solstig
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 518
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp