Yrkestitlar och liknande på engelska?

Intressant!:bow:
Är det så då att unghäst kallas för young horse?
Och vad kallas en instruktör på marken vid tillridning/vidareutbildning av unghästar? Blir det "Young Horse Training Instructor"?

Det beror på vem du pratar med. Young horse trainer är nog det jag hört mest, men oftast kallar dom sig helt enkelt horse trainers. Instructor används bara om det är en tränare som man går till för lektioner :)

Fler frågor: Kallas det även show rider då det handlar om dressyr och fälttävlan?
Intressant med alla variationer.


Ska vi vara petiga så säger man dressage rider och cross country rider :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 039
  • Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
689
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp