Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej jag funderar på att köpa min första egna häst. Jag har ridit i 13 år och är abolut ingen nybörjare. Är van med hästar från 5-22 år...
Svar
6
· Visningar
845
Senast: Aionee
·
Anläggning Funderar på att bygga stall och skulle behöva tips på planlösning för ett praktiskt stall på 6 boxar. 2 boxar ska ha måtten 3,5×4-4,5m...
2
Svar
36
· Visningar
3 810
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Bröt hälbenet för sex veckor sedan. Skall till sjukhuset för nya röntgenplåtar denna vecka och hoppas att jag får tillåtelse att börja...
Svar
9
· Visningar
3 847
Senast: Maléne
·
Anläggning Finns det något bra och smidigt sätt att tvätta stallet utan att använda högtryck eller använda massor av vatten? Stallet jag står i...
2
Svar
22
· Visningar
6 337
Senast: Twihard
·
Anläggning Hej, jag söker lite svar kring staket. Vilka staket anser ni vara minst farliga. Jag behöver ha el och har inte råd med trä staket plast...
2
Svar
27
· Visningar
3 462
Anläggning Googlat till förbannelse, hittar inget vettigt. Utom att man "måste" göra det. Samt att "det är överdrivet". Alltså, stora blodmasken...
Svar
6
· Visningar
6 645
Anläggning Av de senaste 4 hösilagebalarna jag öppnat har två varit mögliga och tre innehållit jord. Jag blir så jäkla förbannad på bondens...
2
Svar
27
· Visningar
4 522
Senast: åke
·
Anläggning Familjen planerar att köpa befintlig hästgård eller tomt och bygga allt nytt. Största frågan är ridhus... Det är ett måste så vi tittar...
Svar
2
· Visningar
1 667
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Vi bor bredvid en grusväg som är ganska traffikerad, särskilt på sommaren till stugor osv. Den går mellan en "större" stad här i norr...
Svar
13
· Visningar
2 123
Senast: Sporthorse
·
Ekonomi & Juridik Behöver hjälp av allvetande buke att reda ut lite här då jag inte riktigt hittar när jag googlar. Har haft en foderhäst i 5 år, ägaren...
Svar
7
· Visningar
3 230
Senast: tara
·
Anläggning Hej! Jag funderar över att bygga ett stall. Helst med 4/5 boxar,en spolspilta,fikarum,sadelkammare och nånstans att förvara strö och hö...
Svar
0
· Visningar
904
Senast: Heira
·
Anläggning Hej. Ny här på forumet. Har en fråga som jag tror är väldigt vanlig bland hästägare men ställer den för söker uppdaterade svar. Min...
Svar
9
· Visningar
4 311
Senast: skogaliten
·
Gnägg Om några månader är det äntligen dags för mig att skaffa egen häst. Jag är 30 år gammal och har ridit i stort sett hela livet. De sista...
Svar
4
· Visningar
2 139
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Hej! Jag ska snart på maskerad med min häst, har tänkt att klä ut mig till en pirat och ha ögonlapp på hästen, då hon bara har ett öga....
Svar
4
· Visningar
868
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 367
Senast: Mustang
·
Hästmänniskan Jag hade egentligen tänkt posta i den där tråden om häst och hund, men såg att den blivit låst, så får ställa min fråga här. Då det var...
Svar
11
· Visningar
1 446
Gnägg Vilken storlek på grejer och "kläder" har era hästar?
Svar
19
· Visningar
3 653
Senast: Magnum
·
Anläggning Då var äntligen ridbanan klar men nu letar jag staket. Har kollat byggsats safety system (vitt plaststaket) ngn som har det och är...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: Efwa
·
Anläggning Har nu letat i alla broschyrer samt på jordbruksverkets hemsida men hittar inga riktiga "krav". Jag vill alltså veta om det finns några...
Svar
10
· Visningar
2 227
Senast: HannaZ
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik I en tråd på facebook diskuteras det nu om hundägaransvar när hästar blir rädda. Jag tycker vissa uttalanden är absurda och tänkte kolla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
6 995
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp