Ny hage vilket staket

Varför då? Man vill väl hellre att staketet går sönder än att hästen går sönder?

Dom håller för dåligt över tid. Sen är det trådarna som ska gå av, inte stolparna. Men vill man lägga pengar och arbete på att sätta upp skräp så är det naturligtvis fritt fram.

Jag ogillar att behöva göra saker oftare än nödvändigt så jag väljer hellre kvalitét, speciellt när det handlar om så tråkigt jobb som att sätta staket.
 
Varför då? Man vill väl hellre att staketet går sönder än att hästen går sönder?

Just därför vill jag inte ha för klena stolpar - stolpar som går av blir vassa. Grova stolpar som knäcks antingen vid marken eller så trillar de omkull helt. Sen står de kvar så att tråden kan gå av. Minst var tredje stolpe vill jag ha grövre än 10 - 12 cm nå meter från marken, om jag ska vara nöjd.
 
Dom håller för dåligt över tid. Sen är det trådarna som ska gå av, inte stolparna. Men vill man lägga pengar och arbete på att sätta upp skräp så är det naturligtvis fritt fram.

Jag ogillar att behöva göra saker oftare än nödvändigt så jag väljer hellre kvalitét, speciellt när det handlar om så tråkigt jobb som att sätta staket.

Aha, du menar så. Tja, jag har stolpar av samma tjocklek som stått i ca 11 år nu och som fortfarande är benhårda. Så det verkar lugnt :) .
 
Just därför vill jag inte ha för klena stolpar - stolpar som går av blir vassa. Grova stolpar som knäcks antingen vid marken eller så trillar de omkull helt. Sen står de kvar så att tråden kan gå av. Minst var tredje stolpe vill jag ha grövre än 10 - 12 cm nå meter från marken, om jag ska vara nöjd.
Jag har nog faktiskt aldrig haft någon stolpe som brutits av hittills, förutom någon enstaka vit plaststolpe på vintern...
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har nog faktiskt aldrig haft någon stolpe som brutits av hittills, förutom någon enstaka vit plaststolpe på vintern...

Var glad för du har snälla hästar - här har jag "Tanten" som gladeligen springer ner allt! Själv springer hon genom staketet men då hon vill få med sig de andra så måste staketet raseras, har hon räknat ut.
 
Var glad för du har snälla hästar - här har jag "Tanten" som gladeligen springer ner allt! Själv springer hon genom staketet men då hon vill få med sig de andra så måste staketet raseras, har hon räknat ut.
Haha.... Jo, de är nog rätt snälla mot staket. Haflingern har väldig respekt för el, så det är kanske därför det funkar så bra. Det enda problem jag har haft är bitande på stolpar, men det lugnade sig med crib-halt...
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 425
Senast: Jeps
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 808
Senast: BornAgain
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
339
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp