På Jem & Fix kan man köpa stolpar 5 cm i diameter och 180 cm långa för 25 kr/st inklusive moms. Om man nöjer sig med 150 cm långa kostar de 20 kr/st. Så visst finns det stolpar till rimligt pris !
5 cm är alldeles för klent.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På Jem & Fix kan man köpa stolpar 5 cm i diameter och 180 cm långa för 25 kr/st inklusive moms. Om man nöjer sig med 150 cm långa kostar de 20 kr/st. Så visst finns det stolpar till rimligt pris !
Varför då? Man vill väl hellre att staketet går sönder än att hästen går sönder?5 cm är alldeles för klent.
Varför då? Man vill väl hellre att staketet går sönder än att hästen går sönder?
Varför då? Man vill väl hellre att staketet går sönder än att hästen går sönder?
Dom håller för dåligt över tid. Sen är det trådarna som ska gå av, inte stolparna. Men vill man lägga pengar och arbete på att sätta upp skräp så är det naturligtvis fritt fram.
Jag ogillar att behöva göra saker oftare än nödvändigt så jag väljer hellre kvalitét, speciellt när det handlar om så tråkigt jobb som att sätta staket.
Jag har nog faktiskt aldrig haft någon stolpe som brutits av hittills, förutom någon enstaka vit plaststolpe på vintern...Just därför vill jag inte ha för klena stolpar - stolpar som går av blir vassa. Grova stolpar som knäcks antingen vid marken eller så trillar de omkull helt. Sen står de kvar så att tråden kan gå av. Minst var tredje stolpe vill jag ha grövre än 10 - 12 cm nå meter från marken, om jag ska vara nöjd.
Jag har nog faktiskt aldrig haft någon stolpe som brutits av hittills, förutom någon enstaka vit plaststolpe på vintern...
Haha.... Jo, de är nog rätt snälla mot staket. Haflingern har väldig respekt för el, så det är kanske därför det funkar så bra. Det enda problem jag har haft är bitande på stolpar, men det lugnade sig med crib-halt...Var glad för du har snälla hästar - här har jag "Tanten" som gladeligen springer ner allt! Själv springer hon genom staketet men då hon vill få med sig de andra så måste staketet raseras, har hon räknat ut.