Vad säger lagen om hund och häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja faktiskt !! får man panikångest av detta borde man vara någonstans där man får hjälp ..

Så oansvariga hundägare med en sådan människosyn borde inte få ha hund, tycker jag. En hund som måste slänga sig mot ett staket så fort någon går förbi kan ju inte vara helt frisk eller må bra, har gått förbi flera sådana ställen och tycker så synd om hundarna och undrar vad dom har för ägare. Man ska kunna passera trädgårdar utan att bli attackerad oavsett om det är ett staket emellan.
 
Ja faktiskt !! får man panikångest av detta borde man vara någonstans där man får hjälp ..
Läst tråden och nu va droppen nådd. Alltså människor som lever med panikångest lever oftast väldigt begränsat ändå. Att då uppmana folk från att inte kunna gå förbi vissa ställen för att en del ser sig ha rätten att skita i att fostra sina hundar är rent ut sagt för j*vligt. Måtte du aldrig få panikångest.
 
Läst tråden och nu va droppen nådd. Alltså människor som lever med panikångest lever oftast väldigt begränsat ändå. Att då uppmana folk från att inte kunna gå förbi vissa ställen för att en del ser sig ha rätten att skita i att fostra sina hundar är rent ut sagt för j*vligt. Måtte du aldrig få panikångest.
Kan bara hålla med. Det är inget kul att bara vara lite normalrädd eller få panik. Panikångest är fruktansvärt begränsande och det finns många hundrädda ( varav många som har dålig erfarenhet av hundar). Att någon raljerar över sjuka och rädda människor är beklämmande och sorgligt.
 
Jag fattar visst att hundägare har strikt hundägare ansvar, men vad hjälper det? ser du bara pengar ? skadestånd??
Vad hjälper det din häst att vi hundägare har ansvar om du möter en som inte tar sitt ansvar, hästen och du klarar dig knappast bättre bara för det finns en lag.
Jag tror det hjälper med strikt ansvarar för utan den tror jag att fler hade låtit sina hundar springa runt utan uppsikt och många fler hundägare hade bara ryckt på axlarna och tyckt "vadå då" om deras hund ställt till bekymmer.

Vi skulle säkert se fler fall som detta om inte ansvaret som hundägare inte var strikt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14681906.ab

Har själv både hund och häst och ser det självklara med att ett rovdjur och flyktdjur har olika lagar runt sig.
 
jag tror inte den här diskussionen kommer längre just nu, så vi avslutar här
/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 214
Senast: Liran
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 628
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 892
Senast: Milosari
·
Svar
30
· Visningar
3 239
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp