Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har funderingar på att börja söka efter en medryttarhäst, och kom att tänka på det här med kontrakt. Är det något man bör ha som...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 072
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jo det är så att jag har lite funderingar/frågor kring foderhästar samt lite annat. Jag har försökt hitta olika lösningar för att...
2
Svar
22
· Visningar
1 748
Senast: Buck
·
Anläggning Hej, osäker på var jag ska lägga tråden men när jag sökte kom det upp trådar om vall i denna avdelning. Gissar därför att här är minst...
Svar
9
· Visningar
1 893
Senast: ptr
·
Anläggning Jag har ett problem som jag behöver bolla lite... Jag har fri tillgång på halm till mina tre hästar i hagen. Förr la jag ut ca 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: EmmaW
·
Ekonomi & Juridik Jag och systern har kommit på en företagsidé, ett koncept inom detaljhandeln som (vad vi vet) inte finns på marknaden än. Vi vill...
Svar
2
· Visningar
1 344
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Hej! Jag och min sambo har fått möjlighet att bygga på en helt idyllisk mark som min mor i dagsläget äger. Den är ca 3500 kvm, på den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 243
Senast: Gnist
·
Gnägg Funderade lite när jag mockade förut, kan vem som helst bli en duktig ryttare? Med rätt resurser och med rätt träning? Eller måste det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 406
Senast: Cambiaso
·
Hästmänniskan *BABBEL* Hej, nu är det så att jag ska skaffa häst, har aldrig ägt en häst förut, men har ridit i ungefär 10 år. Jag är dock ganska...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: nothalfbad
·
Anläggning Kan nån förklara för en trögboll. Elen går alltså från aggregatet, till tråden. Brunte tar i tråden och strömmen går genom brunte, ner i...
Svar
8
· Visningar
2 596
Senast: susanne
·
Anläggning kan man ha stallet under huset? Just nu har vi ett rätt stort garage under huset(70 kvm) som vi inte ens använder som garage utan enbart...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 560
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Liten vuxen som fastnat för welsh sekt C. Undrar vad ni andra har för ngt därute, vad ni använder dem till och hur de är. Gärna bilder...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: ponnyrider
·
Anläggning Vi behöver byta ut boxdörrar i vårt stall, och nu skulle jag vilja ha tips om smarta konstruktioner på hemsnickrade dörrar med gångjärn...
Svar
7
· Visningar
2 218
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om det är någon som vet var man kan hitta statistik på antalet hobbyryttare i Sverige och antalet tävlingsryttare? Vet...
Svar
10
· Visningar
2 059
Senast: Billy
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 236
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Ni som importerat häst, har ni lagt handpenning och i så fall hur långt innan köpet? Hur länge skulle du som säljare tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Vad gäller egentligen vid en försäljning av hästgård. Måste hagarna vara mockade? Om ja hur noga? I kontraktet står bara att bostaden...
Svar
13
· Visningar
2 376
Senast: Korven
·
Anläggning Har idag en ridbana uppbyggd med sviktande lager av gamla däck (gummi), däröver en matta och sedan stenmjöl. Den är bra att rida på...
Svar
1
· Visningar
1 286
Senast: cello
·
Ekonomi & Juridik Vad är era erfarenheter av att lämna bort hästen till ett proffs inför försäljning vs. att sälja själv? Kan man göra någon vinst på det...
Svar
7
· Visningar
2 531
Senast: Boj
·
Gnägg Av ren nyfikenhet undrar jag vad ni shettisägare gör. :) Gillar shettisar och vore roligt att ha en att trickträna. Men vad finns mer...
Svar
15
· Visningar
2 373
Senast: Miosi
·
Ekonomi & Juridik Jag har förstått att en del får ersättning från sitt försäkringsbolag för tex hjälm vid avfallningar. Hur går man tillväga? Vilken...
Svar
9
· Visningar
6 863
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp