Frågor ang fodervärdar

Om jag ska formulera om mig då så har jag oturen att inte kunna hålla en häst ekonomisk men vill satsa. Det är surt när situationen är sån men kan inte göra något åt saken. Jag vill liksom ta mig förbi hobbyryttar nivån och utvecklad och växa ännu mer som ryttare.

Om du "vill ta dig förbi" hobbyryttarnivån så skulle jag klassa dig som otillräckligt kunnig för att bli sponsrad med häst av en normal hästägare.
Skaffa dig ekonomin genom extrajobb.
 
När du gick på Strömsholm fick du väl ett antal kontakter? Använd dem till att leta efter någon som vill ha sin häst tävlad av dig.
Byt jobb så att du tjänar bättre så att du har råd med häst.
Jobba dig upp som någon annan skrev.
Slipa på dina argument varför någon ska sponsra just dig.

Annars får du acceptera att du inte kan få det du vill, det är en del av livet att göra det om man inte kan förverkliga sina drömmar på egen hand.
Går fortfarande på Strömsholm
 
får du inte ditt rid och tränings behov fullt genom skolan då?

har man inte råd med häst så är det liksom svårt att ha häst.
medryttare med ok rid kunskaper är det ofta ont om, då jag la ut en förfrågan så mer eller mindre kastade folk sin hästar på mig..
är också smidigare med en medryttarhäst än en egen eller foder, sjukt mycket billigare och inget större ansvar ^_^.
har egen häst, haft foderhäst, har medryttarhäst och rider vänners lite då och då, både foder och medryttarhästarnas ägare har varit väldigt fria i hanteringen och träningen med hästarna. så har varit positivt när man velat göra ngt med hästen så som tävla eller åka iväg :).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Sassy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej Jag är en av de som inte har ekonomi till varken att köpa eller hålla häst. Men jag har ändå drömmar och ambition att komma till...
Svar
13
· Visningar
2 034
Senast: tuaphua
·
Anläggning Hejsan! Jag har en stallkompis som står i mitt stall o i dagsläget så delar vi på alla kostnader(vi har en varsin häst som äter exakt...
2
Svar
34
· Visningar
5 009
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp