Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Är det någon här som har Börjes loksele och har några synpunkter? Har en sådan begagnad på prov till nya hästen (welsh mountain) i...
Svar
8
· Visningar
3 631
Senast: Burza
·
Dressyr Söker med ljus och lykta efter ett svart kandar med smala remmar och "vanlig" nosgrimma (absolut ingen pullback eller superbred), helst...
2
Svar
22
· Visningar
2 770
Senast: Saigon
·
S
Dressyr Någon som har provat en längre tid och kan beskriva ev skillnader mot när man har en mer traditionell lädersadel ? Utfärda varningar...
2
Svar
26
· Visningar
3 629
Senast: Eme_liie
·
G
Trav Nu när det är kallt ute, så undrar jag vad man kan ha under hjälmen för att skydda ansiktet från förfrysning. Nån som vet?
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: jugge76
·
P
Hoppning Jag ska tävla i en liten LC på söndag. Det är första gången med ponnyn jag rider nu och förut har jag bara skrittat ut elr något litet...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: ponnybarn
·
Western Då jag är helt novis angående westernutrustning behöver jag hjälp med att klura ut vad dessa två nya remmar ska användas till? :o...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: arizona
·
Islandshäst Någon med erfarenhet av modellen? Tacksam för svar.
Svar
1
· Visningar
1 957
Senast: Pocahontas
·
C
Distans Min häst har börjat få skav under sadeln. Har en syntetsadel som har funkat men har visat sig att vid längre ridsträckor ger den skav...
Svar
10
· Visningar
2 135
Senast: Matilda Ors
·
Fälttävlan Jahapp, då var det dags igen till helgen. Vilka ska dit? Dottern startar sent i klass 2 på lördag. Vi har aldrig varit där så jag har...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 061
Senast: flashlight
·
Fälttävlan Hej, Visserligen är min häst inte ens startad i terräng, och dessutom endast 7 år. Men eftersom jag älskar att kolla annonser och...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 667
Senast: fio
·
Trav På huvudet alltså, ser ju inte ut som ett huvudskydd som man vanligen ser.
Svar
9
· Visningar
2 524
Senast: jugge76
·
L
Körning Jag ska eventuellt köpa mig en travare som tävlats tidigare, men jag tänker ha den till körning i skog och på vägar, eventuellt lite...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: LindaK
·
M
Distans Nu börjar det dra ihop sig till start för 8-milarna på Björkviksritten (knappt 20 minuter kvar). Vore kul och intressant om någon finns...
Svar
4
· Visningar
1 443
Senast: springsten
·
G
Körning Jag fortsätter trådbomba forumet... ;) Hur ser era groomar ut jämfört med er själva i dressyr och precision? (Maraton tar jag inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 727
Senast: Skulla
·
Övr. Grenar Läste i vår lokaltidning att kommunen utreder möjligheterna till en galoppbana här! Det stod också att det var Täbygalopp som skulle...
Svar
19
· Visningar
3 281
Dressyr Är inne i djungeln av bett då hästen inte är helt tillfreds med det vi har nu. Undrar alltså vad det finns för olika sorters...
Svar
9
· Visningar
1 863
Senast: malllle
·
Tävling kan ni hjälpa mig! Får man vara tävlingsledare på lokal dressyrtävling och ändå starta själv?
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Krockodil
·
Trav hej! har nu planer på att köpa en ny boj transport till mina travare, passar det till travare lr är det mer för ridhästar, själv har jag...
Svar
10
· Visningar
1 729
Hoppning Hej! Jag kommer äntligen igång med tävlingarna nu med min nya häst. Men det är en sak jag undrar. Vad innebär bedömningen A+A/A för...
Svar
12
· Visningar
4 625
Senast: room101
·
Islandshäst Jag läste någon stans att man fick tävla islandshäst med kurbstrap, gäller det även på lättklasstävlingar? Enligt FIPO kan jag bara...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Woossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka