Plönningetråden

Sv: Plönningetråden

*kl*
jaha inget plönninge för mig :(

Inläggning på barnsjukhuset istället :cry:

lycka till alla idag och grattis ni som hade en lyckad dag igår

KL

Var är resultaten? Vi såg ryttare som passerade mållinjen på felsida om portarna och skulle bra gärna vilja se om detta åtgärdats i resultatet. :)
Enligt funktionärerna vid start/mål var det flera ryttare som gjort så. Kan ju faktiskt påverka resultaten. Jag påtalade detta för startern som skulle ta upp det med TD. Bara nyfiken på vad som hände sen... Missar man en port är man ju utesluten :angel:

Kan bara meddela att det inte gjordes något åt det. Även flera rutinerade gjorde ju samma sak. Men idag så sa TD på funktionärssamlingen att dom skall döma samma oavsett om det är (läs en känd) som rider eller en okänd, vilket man kan tolka hur man vill :angel:

Det mest trista idag vara att det inte fanns någon speaker i terrängen så helt plötsligt kom det en häst på banan. Inga visselpipor heller?? Finns inte det längre :confused:

Så var debuten avklarad med Pärlan :) Han gick bra i dressyren men fick pissiga poäng 63, nått... Var asspänd och tittig i hoppningen, kom knappt iväg till första hindret och stannade han på hinder nr 2. Sen fick jag rida som en dåre så han var felfri resten men ett galoppsprång och ett ben i kombinationen på 11, 5 meter var väl inte en jättehit kanske även om han klarade den :angel:

Sen tänkte jag herregud hur skall terrängen gå då... Men han var riktigt avspänd (nästan iallafall) och gjorde en jättefin runda med ett stopp på hinder nr 7 ett bord. Men jag är verkligen jättenöjd för han bjöd ut i terrängen och drog inte mot dom andra hästarna eller vände på banan eller nått och man vet ju aldrig hur dom skall reagera första starten :D

Nu blir det Tranemo nästa helg :)

Kan bara meddela att det inte gjordes något åt det. Även flera rutinerade gjorde ju samma sak. Men idag så sa TD på funktionärssamlingen att dom skall döma samma oavsett om det är (läs en känd) som rider eller en okänd, vilket man kan tolka hur man vill :angel:

Det mest trista idag vara att det inte fanns någon speaker i terrängen så helt plötsligt kom det en häst på banan. Inga visselpipor heller?? Finns inte det längre :confused:

Det här tycker jag är tråkigt!:crazy: Har man skärmat så har man... Då behöver man ju inte rida rätt i pliktportarna heller. Sen kan jag ju tycka att det var lite klantigt att ha en lucka mellan start & mållinje så att möjligheten att missa mål fanns. Men men.

Om det stämmer med vilken ryttare jag hörde av funktionärerna hade missat målet så skulle resultatlistan sett annorlunda ut i 1*

Men ojoj vad har hänt med "gullebebis" öronen??? :(

Igår hade vi kommentator så det räckte och blev över. LC är duktig men pratar lite mycket. ;) Trist att det inte var någon alls som spikade idag.

En härlig helg i Plönninge, jag har skoskav, ont i ryggen, träningsvärk i fötter o ben och ser ut som Rudolf med Röda Mulen efter all sol!:eek:

Det var rätt långt att gå mellan dressyr o hopp/terräng o där har jag knallat i 2 dgr..med 4 olika hästar...men det var det värt för HERREGUD VILKEN FIN HÄST JAG ÄGER!!!!! Jo det visste jag väl men ni förstår inte hur fin han var i lördags! När alla andra sjåpade sig inne i ridhuset som var lite läskigt så flöt han fram som en silverskugga, låg 4:a efter dressyren. I hoppningen var han kalasfin!:banana: Säker, lugn o scoopig, nolla såklart!

Terrängen var normal i höjd o bredd, en oxer som var lite större än dom andra hindren o 2 vattenhinder är kanske inte det vanligaste men han stod i startfållan med spetsade öron o sen FORSADE han fram i terrängen som en terrängmaskin! Inte en tvekan utan bara på....Vi hade sett tidigt att tiden var felmätt, den var alldeles för lång för banan. Har aldrig varit med om det förut men ALLA fick fel för att de red för fort så Ryttarinnan försökte galoppera så långsamt hon vågade utan att det blev farligt. Men det hjälpte inte, hon fick 4 sek för snabb tid o det blir 1,2 straff så hon gled ned till 6:e plats. Var absolut det dummaste jag varit med om, att inte kunna galoppera runt banan i normalt tempo?? Dom som hade 1 stopp kom in på under maxtiden....helt sjukt. Men det spelar ju ingen roll, i MIN värld var han 4:a med ett prickfritt protokoll från början till slut!:love:

//Sita med dotter

PS Bonus var att jag fick träffa Bettibets och Novali01 IRL!:bump:

Ja, det var trevligt om än ngt chockerande....jag är inte så van vid att helt främmande människor säger hej o sen börjar prata om sin rumpa med mig???:eek::o:D:rofl:

Skämt åsido, det är alltid kul att få ett ansikte på bukefalister!

Fast jag skrattade så jag låg dubbel åt LC:s kommentarer o hellre än kommentator som pratar för mycket än som det var igår när det helt plötsligt dyker upp en häst på banan??? Jaha? är tävlingen igång???

Snacka om b-tävling alltså...att inte ha en speaker eller ens visselpipor så man som publik blev uppmärksammad på vad som hände? Den stackars gubben som sen tydligen blev inslängd i speakertornet efter massiva protester visste ju inte vad han skulle säga så det blev bara lite rabblande av tider...

Synd på en jättefin tävling för övrigt men sånt här drar ju ned intrycket väldigt mycket. Känns ju som debutanterna inte var värda att jobba för liksom...

Ja, det var trevligt om än ngt chockerande....jag är inte så van vid att helt främmande människor säger hej o sen börjar prata om sin rumpa med mig???:eek::o:D:rofl:

Skämt åsido, det är alltid kul att få ett ansikte på bukefalister!

:bump::D:eek::devil: Bara så du nte glömmer bort mig!! haha

Ja alltså....visst kan man bli bortdömd i dressyren ibland men HERREGUD, du blev fullkomligt sågad!:eek: Pärlan gick stadigt o fint i dressyren, inte en enda miss o Brun Ryttarinna o jag var riktigt nöjda...gick glada i hågen med till hoppbanan, blev lite full i skratt när Pärlans ögon stod rätt ut av rädsla vid hinder 2 o fio förvandlades till en vansinnig galning från HELL! Lille MörkGrå hade inte vågat stanna 1 gång till om så himlen ramlat ned i skallen på honom....:angel::D

Sen superfin i terrängen!:love: Spetsade öron och sprang som en gasell! Ett litet stopp på bordet som många tittade på, sen vidare i fin stil! Han kommer bli super när han fått några starter i kroppen!:banana:

tråkigt..jag kände samma sak, min var super lydig och stadig och gjorde allt rätt...men hamnade också på 63,8. inte alls kul när man vet hur mkt bättre han blivit sen förra året och skötte sig utmärkt..men men

:D :D hahahaha fler som diskuterat Sitas bak.....
Grattis förresten :banana:

Du behöver inte känna dig ensam...våran tant blev också totalt sågad...:cool:
Fick över 10 straff mer än hon brukar och gjorde ett helt godkänt program....
Men sen nollade hon hoppningen , terrängen och tiden..... :love:
Det är bara att bryta ihop och komma igen ...... och hoppas på att nästa dressyrdomare vet om att dom är på fälttävlan....:grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 253
Senast: Aliide
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod