Plönningetråden

Sv: Plönningetråden

Ja det kunde inte varit så jobbigt... babbla med brun ryttarinna- glömma mitt vatten-babbla med brun ryttarinna- fio får ta hand om hästen själv-babbla med brun ryttarinna-fio får göra ordning hästen till terrängen själv-ringer till novali för att få lite hjälp-stöööööööööööööön jag är på väg- efter terrängen-fio får gå med lillemörkgrå själv-för nova babblar med brun ryttarinna- gå tillbaka till transporten och gör ordning lillamörkgrå själv -för nova babblar med brun ryttarinna.

Ja det kunde inte varit så jobbigt... babbla med brun ryttarinna- glömma mitt vatten-babbla med brun ryttarinna- fio får ta hand om hästen själv-babbla med brun ryttarinna-fio får göra ordning hästen till terrängen själv-ringer till novali för att få lite hjälp-stöööööööööööööön jag är på väg- efter terrängen-fio får gå med lillemörkgrå själv-för nova babblar med brun ryttarinna- gå tillbaka till transporten och gör ordning lillamörkgrå själv -för nova babblar med brun ryttarinna.

Säger det dig något???:angel::cool::D

Ja va kul. :banana:Om du vet hur jag ser ut så kom och hälsa :laugh: Jag har så himla dålig koll på vem som är vem :o
Jag säger hej till höger och vänster till folk man känner igen år efter år och sen undrar jag vem det är jag hälsar på :grin:

Jamen exakt! Det gäller ju att välja vem man ska jobba för...:devil:

Min devis= Så lite jobb som möjligt för så mycket kul som möjligt!

:banana::bump::banana:

Nu har jag tittat på film på jobbet igen:o. Din GRÅ imponerande :bow: Jättefin och ryttaren också:laugh:

Sen måste jag säga att Pärlans färg är vansinnigt fin grå färg:love: (än så länge:devil:) och jag tycker han var jätteduktig och det såg så säkert ut, och det kan säkert bero på ryttaren också :D :bow:

Men jag framstår nog som vansinnigt gammalmodig och har inte heller tävlat sånt där på länge och aldrig mycket, men förr var det liksom in i skogen och där fanns hinder, sen ut på gärden med hinder och där fanns publik, sen in i skogen igen en vända osv, och att filma en hel ritt hade varit omöjligt. Är det för publikens skull som banorna är som de ofta är numera? Man kan filma hela ritten liksom i stort sett.

(Vet att jag inte har här att göra med dumma frågor men jag gillade när det var liksom ute i skogen också:o Vet att det är mera så på vissa håll nu med, men är det en tanke att man SKA helst se hela liksom)

Visserligen får man lära sig på banbyggarkurserna att även tänka på publiken, men jag tror att dom flesta banbyggare tycker bäst om en lite mer blandad terräng. Nu har man sällan möjlighet att välja utan får göra bästa möjliga av det som finns. Själv skulle jag nog ha svårt att lyckas göra en trevlig bana på en öppen åker med begränsat utrymme.

Nej det är förstås marken man har att använda som styr i första hand kan jag tänka mej. Ja det måste gå att göra lite mera av blandad terräng om man är banbyggare, med backar och höjder o naturliga vatten o sånt:idea:

Nej det är förstås marken man har att använda som styr i första hand kan jag tänka mej. Ja det måste gå att göra lite mera av blandad terräng om man är banbyggare, med backar och höjder o naturliga vatten o sånt:idea:

Det är ju framförallt roligare att rida på sådan banor... Fast för unga hästar så tycker jag bättre om öppna fält där dom ser hindren i goooood tid, det är dessutom enklare att få bjudning på öppna fält.

Hille passar och har alltid passat bättre i slingriga skogar gärna med branta långa uppförsbackar och hinder som dyker upp framför näsan på honom i och med att han är som han är. (jag måste typ vara den enda som inte fått stopp på hästen efter Vallas branta backe och fortsatt in i skogen ;)) Han passar inte på sådana här öppna banor och man ser ju hur han tar tag i hindren låångt utifrån och då är det svårt och nästan intill omöjligt att hålla honom särskilt i högre klasser när man har ett högre tempo men det är ju just DET som är så bra för unga hästar och hästar som behöver lära sig att ta tag i hindren.

Så olika hästar passar ju olika bra på olika banor tycker jag.

Jaha vad intressant, för jag tänkte nästan att det kunde vara tvärtom med unga hästar, att dom kan bli lite ofokuserade på stora ytor med mycket hinder och mycket folk och annat att hålla reda på samtidigt medan mera inne på skogsvägarna är det bara hindren liksom, mera fokusering, dom ser inte lika långt utan kan fokusera på det dom har framför sej.

Men det gäller kanske mera tittiga monster jag ibland tycks ha haft en förmåga att hitta:angel:

Ja Hille ser häftig ut att rida! Inte lätt men vilken kraft han har:bow:

Senast ändrad av en moderator:

På skogsbanor typ Mantorp o Boxholm tycker jag hästarna står emot som mest när dom är bäbisar...lite rädda för vad som dyker upp bakom buskarna...Plönninge, Mariestad, Falkenberg o Hermanstorp är perfekta banor för unghästar. Gärds är för svårt när man ska galoppera ifrån alla till ett underligt första hinder.

Jaha ja det kanske är så. Men det kanske beror på häst ibland, min står aldrig nånsin emot i skog hur ny den än är för henne men på ett gärde med en massa saker samtiidgt försöker hon se allt på en gång åt alla håll så jag tror det vore svårare.

Den jag red lite ft på tittade inte nånstans under en terrängrunda ens första gången eftersom han tyckte det var så roligt så la han ner sin själ och struntade i allt annat, medan det var motsatt i dressyren tyvärr:cool:

Ja ja nog med OT men kul ser det ut i alla fall:bump:

Liknande trådar

Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 253
Senast: Aliide
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 627
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod