Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har just köpt ett par stövlar från Hööks som jag är lite osäker på. Verkar väldigt höga bak i knävecket så det tar i en aning när man...
Svar
17
· Visningar
2 698
Senast: Deimion
·
Övr. Grenar Om ni skulle åka och betala för en turridning i "vildmarken", vilken ras skulle ni vilja rida på då? Säg att ridningen skulle vara i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 235
Senast: Lycanthrope
·
Dressyr Jag har blivit lärd att ge byteshjälpen när hästen sätter i sitt (gamla) inner bak. Alltså en liten stund innan svävningsmomentet. Jag...
Svar
16
· Visningar
2 452
Senast: Blandrastik
·
Tävling Jag har en liten fråga gällande Nre Forest-mästerskapen (eller New Forest SM, eller vad det nu kallas!) Jag har fått för mig att man...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 170
Senast: Smallgot
·
P
Distans Hej, Under min tid som aktiv inom distansen har jag funderat på hur man kan motivera fler unga ryttare att faktiskt pröva på...
2
Svar
33
· Visningar
5 468
Senast: cowgirl81
·
Körning Har en sele med lösbrösta, samt däckelgjord med dubbla gjordar. Hur hårt ska de olika gjordarna spännas? Funderar på om jag har för...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Fozzie
·
Körning Då jag kommer flytta till Värmland (Karlstad) om cirka 1,5 år blir jag ju givetvis nyfiken på hur stor körsporten är där? Är det mest...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: stall w
·
Western Någon som ska titta, tävla eller umgås?
Svar
10
· Visningar
1 775
Hoppning Min ungponny blir alltid väldigt taggad vid hoppning och efter hinder tar det några galoppsprång innan man får tillbaka honom...
Svar
1
· Visningar
776
Senast: Deimion
·
M
Islandshäst Ni får absolut inte mobba mig för detta inlägget, är mycket nybörjare inom islandshäst :p Jo, när man töltar då så har jag lärt mig att...
Svar
3
· Visningar
1 361
Senast: mollyfranzen
·
O
Islandshäst Vet inte om ni har lust att se men jag har lagt ut några filmer på YouTube från när jag var med båda hästarna hos Birgitta Järnåker...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: Mea
·
Distans Vet att det finns trådar om en viss GPS som många har och som är smidig för att den går att "bygga om" till "häst-pulsare" också, men...
2
Svar
33
· Visningar
4 150
Senast: BandyBoy
·
A
Övr. Grenar Ni har väl inte missat att Täby anordnar en Breeze Up auktion nästa vecka (1 maj)! Passa på att titta på och handla en fin, starklar...
Svar
12
· Visningar
2 157
Senast: cutty
·
H
Trav någon som vet om han har transportsperma till godkända stationer i år. Är ju ganska långt att åka upp till honom. någon som vet..
Svar
17
· Visningar
2 021
Senast: Half moon
·
Körning Jag har nu kommit så långt i inkörningen att det är dags att låta honom dra lite riktiga grejer, dvs annat än bildäck. Vad är bäst att...
Svar
8
· Visningar
2 649
Senast: nordtravare
·
I
Distans Jag har funderat rätt länge på en sak, där svaret säkert är rätt enkelt. :) Vad jag förstått så låter ni hästarna vila lika många...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: CK
·
I
Western Snäääälla westernryttare, jag ska sälja min westernsadel. Men har inte en susning om vad det egentligen är jag har för något. Vore...
Svar
17
· Visningar
6 473
Senast: lobell
·
Dressyr funderar lite på hur jag skall göra.... det ordnas en större dressytävling ca 5 km från mitt stall. kommer att delta i den (och göra...
Svar
16
· Visningar
1 817
Senast: Magnum
·
Trav Syrran behöver hjälp. Hon har en Royal King XL nu men behöver en större till sin jätte-häst, och vill ha tips! Vilka modeller är extra...
Svar
6
· Visningar
3 121
Senast: ghost
·
M
Distans Tack vare Ove på svts "öppet arkiv" kan man nu se ett reportage från VM i distansritt 1990 på...
Svar
12
· Visningar
2 393
Senast: Groom-pelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka