Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Ja, som rubriken säger, är det någon som rider sin islandshäst för en "vanlig" dressyrtränare? Vad får ni för respons och hur blir...
Svar
12
· Visningar
2 524
Senast: Smarri
·
Western Tänkte köpa mig ett par Davis splint boots, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Hästen min har ganska korta skenben.. Mätte ett...
Svar
8
· Visningar
1 832
Senast: Elanor
·
Körning Detta med hjul verkar vara en stor del av vad man kan använda vagnen till. Finns det någon vänlig själ som kan berätta lite om när...
Svar
5
· Visningar
2 286
Senast: Tacitus
·
Trav Är det någon mer som haft en häst i träning med en sån? Alltså ett litet tandfragment som ligger i bettläget precis framför...
2
Svar
32
· Visningar
4 245
Senast: ghost
·
F
Körning Jag har läst om ridhästar som är ur kondition att man ska börja med någon veckas skritt, sen någon vecka trav innan man kan träna med...
2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: flickancarra
·
Trav Vad tror vi om honom då?
Svar
3
· Visningar
2 403
Senast: CK
·
Fälttävlan Ni som varit på banor i östergötland, hur ser banorna ut? Är det mycket skog, mycket kuperat, mycket på fält? Jag hade tänkt åka på...
Svar
9
· Visningar
2 418
Senast: lane
·
Hoppning *Är ny så håller tummarna att tråden hamnar rätt* ;) Har ett 9-årigt sto som jag tävlar hoppning med, hon är av egen uppfödning och...
2
Svar
23
· Visningar
3 357
Senast: trams
·
Islandshäst Hej! Jag har haft häst i många år och har ridit in en del olika individer av olika raser. Har nu en islandsvalack född -07, som jag...
Svar
16
· Visningar
5 371
Senast: keilir
·
Körning Jag har lite funderingar kring bröstselar. Har tänkt köpa en sele och hittat några billiga alternativ och undrar om dessa selar är något...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: Trojlik
·
Tävling Hej! Jag har inte fått chansen ännu att ta grönt kort för att kunna tävla och klubben som jag bor i närheten av vet inte om dem ska ha...
Svar
1
· Visningar
1 103
Islandshäst Nu kanske jag har missuppfattat detta, men jag har fått för mig att halvstångsbett är lite vanligare bland islandhästar än vid engelsk...
Svar
15
· Visningar
2 085
Senast: Ms_Antrop
·
Dressyr Får man ha latextejp på bettet på tävling? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
1 874
Fälttävlan Jag har långa överben (heter det så?) lårben! Nuvarande sadeln, en Jeremy Rudge, ligger superbra på hästen men passar mig mindre bra...
Svar
1
· Visningar
1 606
Senast: Canna
·
Trav Måste en häst som har denne raden kvala om? 110106 dg 101114 dg 100718 6 Är snart över 8 mån sedan hon gick ett godkänt lopp...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: juvelen
·
B
Dressyr Måste jag ha kavaj på en lokal dressyrtävling?
Svar
5
· Visningar
1 479
Senast: beachbunny
·
M
Övr. Grenar Nu börjar planerna komma igång för årets upplaga av hästrallyt i Norrhälsingland. 2-3 Juli blir det och upplägget är i stort sett som...
Svar
6
· Visningar
2 158
F
Körning Hej hopp! Det var länge sen jag var här men det är kul att se att jag fortfarande känner igen vissa namn här sen när jag började med...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: flickancarra
·
Trav Jag har köpt mig en travare som är efter Spotlite lobell och undan Gracedot, tänkte höra om det är någon utav er som vet något om psyket...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 633
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Har en kompis som är spekulant på ett fullblod som enligt utsagor ska ha gått på banan som ung. Söker man sportinfo på galoppsport.se så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 574
Senast: bambam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar