Spotlite Lobell

Sv: Spotlite Lobell

Hon är också en sådär liten snygging, 149cm hög! Är Spotlitarna lite små generellt?[/QUOTE]

Min är 154cm över backen så han är också liten :D

Min travare (som är ridhäst) är också efter Spotlite Lobell. Hon är en häst med vääääldigt mycket energi som blir helvild om hon inte blir tillräckligt aktiverad.
Kan väl inte påstå att hon är nervöst lagd som någon annan sagt om Spotlite avkomma, men däremot låtsas hon gärna bli "rädd" för saker hon sett varje dag under de 5 åren jag haft henne, som transporten, en viss sten, ett visst hus, ett visst hörn i ridhuset.... Men hon är inte det minsta rädd för riktigt "farliga" saker som bussar, moppar, lastbilar, älgar, eld osv...Nej de bryr hon sig inte ett smack om. Ibland undrar jag vad det rör sig i hennes huvud.
Hon är ialalfall en väldigt trevlig och snäll häst som ställer upp på allt!

Hon är däremot inte speciellt lik den andra Spotlite Lobell avkomman som visas här i tråden....
Jag tror tyvärr min häst ärvt mammans exteriör.... :angel:

26421365.jpg

Senast ändrad:

Verkar som många avkommor efter Spotlite är ungefär likadana. Rädda för småsaker och/eller nervösa och heta.

Kul att se en bild på en avkomma som inte är lik Spotlite, hon verkar riktigt grov. Hur hög är hon? :)

Hej, jag har bilder på Spotlite Lobell som är tagna nu i veckan men jag vet inte hur jag ska ladda upp dom här.

Ojojoj, vad fin han är :love:. Syns i ansiktet att han börjar bli gammal, men långt ifrån 26år !!. Jag skulle kanske tippa på 19 :D.

Tusen tack för bilderna, var riktigt kul att se ganska nytagna bilder !!. :)

Varsegod :) ja han är snygg ;) jo han börjar allt bli lite mer vit i huvudet men inte alls farligt, tycker jag iaf.. :)

Hur är det med Bengt-Åke? :) Jag jobbade också där för hundra år sedan...

Jag jobbar på det stuteriet som Spotlite Lobell finns på. Jag kan bara säga att han är en snäll hingst, fastän han är 25 år så har han verkligen glimten i ögat. Han är snäll att greja med och jag kommer verkligen sakna han när han går bort. Och han är super snygg att se på :laugh:

Marie :)

Jaha, okej. Jo han är allt bra med, han har nog inte ändrats så mycket ;)

Han springer fortfarande som en stelbent gasell till telefonen iförd träskor längs hela stallgången när det ringer så man får kasta sig åt sidan för att ta skydd?

Jag lånar ett sto som är efter Spotlite Lobell :) Hon är runt 150 cm hög, alltså ganska liten. Väldigt pigg och energisk, blir sällan trött. Jättesnäll att hantera i alla lägen. Hon blev däremot ingen travhäst utan används som ridhäst istället, tävlar henne i både hoppning och dressyr. Mycket fin modell som passar bra till ridning.

För den nyfikna så finns det bilder på "min" dam här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1197737_page0.html

Jag lånar ett sto som är efter Spotlite Lobell :) Hon är runt 150 cm hög, alltså ganska liten. Väldigt pigg och energisk, blir sällan trött. Jättesnäll att hantera i alla lägen. Hon blev däremot ingen travhäst utan används som ridhäst istället, tävlar henne i både hoppning och dressyr. Mycket fin modell som passar bra till ridning.

För den nyfikna så finns det bilder på "min" dam här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1197737_page0.html
Otroligt fin häst å jag gillar verkligen den käcka uppsynen hon har.:love:

Håller med giffan. Jättefin häst med härlig uppsyn! Kan även nämna att min Spotlite-märr (avataren) också har Ideal du Gazeau som morfar. Även hon har sån där utstrålning som gör att hon verkligen syns:laugh:.

Väcker liv i en lite gammal tråd kanske men blev så himla glad över att läsa om alla halvsyskon till min guldhäst.

Jag har ett sto som är efter Spotlite Lobell och trevligare häst finns inte på den här jorden. Hon fyllde 21 förra veckan men är som en unghäst i sinnet...fast en fostrad sådan ;).

Visst kan hon bli stressad men det är när hon inte fattar vad som begärs av henne. Hon vill så väldigt gärna göra rätt och försöker verkligen det men när hon inte förstår blir det lite kortslutning i huvudet och man får backa tillbaka och förklara steg för steg igen.

Snällare dam än den här har inte gått i ett par hästskor. Funderar på att betäcka henne med en frieser fast tycker hon är lite gammal men med tanke på att hennes mamma var äldre när hon fick Jolly och att Spotlite fortfarande håller igång så verkar hon har gott påbrå.

Här är en bild på Jolly från förra sommaren. Visst är hon lik sin far?

Vintern -09

Vill gärna se fler bilder och höra om halvsyskon till Jollan som är efter Spotlite.

Om ditt gamla sto inte haft föl tidigare är det inte lämpligt att börja när de är över 20.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 654
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 115
Senast: Bison
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 856
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30