Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Nu vet jag inte om den hamnar rätt här men annars får mod flytta den. Men jag tänkte att det handlar om en dressyrhäst.. Jag vill...
Svar
17
· Visningar
3 949
I
Dressyr Jag går i förberedelsetankar och funderar hur jag ska lägga upp ett träningsprogram för våren för att förbereda min häst på bästa sätt...
Svar
14
· Visningar
4 326
Senast: Prinzess
·
Trav Min sambo har haft noll erfarenhet och intresse av hästar,men sen jag tog hem min foderhäst nu i januari så har det väckts ett ganska...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: Fibusen
·
Tävling jag ska antagligen starta en Klubbhoppning med min ponny. Hon är vaccinerad typ 7 dagar försent eller vad det är, får man fortförande...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Cettan
·
Trav Stall Göteborg gör sin första start ikväll och den är på Åby, funderar på om jag ska åka dit, någon annan som ska dit? vore kul att ses...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: hallonsaft
·
Dressyr Har en liten kontrollfråga ang. kandar. Har precis börjat lite och rider inte på stången så mycket än. Men när jag köpte allt så tog...
Svar
18
· Visningar
2 792
Dressyr Hade tänkt vara med på en klubbdressyr nu den 13:e maj. Frågan är om jag ska ta LC:1 eller LB:1 (finns bara de att välja på). Han är...
2
Svar
31
· Visningar
4 868
Senast: linnsan
·
A
Körning Jo, nu är det så att jag köpt en underbar nsv/ardenner som ridhäst! Men jag har mer och mer börjat fundera på att börja köra! Ägaren...
Svar
3
· Visningar
1 625
Senast: Egonson_
·
Körning Hallå! Nästa vecka kommer jag göra ett vagnsbyte, och då är det maratonvagn som gäller :) Giggen jag har nu har piggar på skakeln, och...
Svar
8
· Visningar
2 066
Western Har det lite snurrigt nu. Det är dags att förnya mitt medlemsskap i AQHA, men jag vet inte riktigt vad jag ska ta? Ska jag ha general...
2
Svar
20
· Visningar
2 496
Senast: lillaida
·
V
Tävling tog kortet för mycket länge sedan. Har sedan haft ett långt uppehåll från hästar, och framför allt från tävling. Är nu på g igen men det...
Svar
6
· Visningar
3 441
Senast: vike
·
Tävling Jag undrar om man får lasta ur och leda en häst på tävlingsplats i ett bettlöst träns. I TR står följande "På tävlingsområdet ska hästen...
Svar
7
· Visningar
2 641
Senast: vike
·
Körning Hej! Lånar en liten rockard till mini-shettisen jag sköter om och håller på att köra in. På skaklarna där man fäster i selen är endast...
Svar
11
· Visningar
2 341
H
Hoppning (skriver under anonym nick) Jag har en ponny som jag tävlar i hoppning med. Han är 17 år nu, men mycket sparsamt hoppad och riden. Hemma...
Svar
6
· Visningar
1 717
Senast: Cut3Leo
·
  • Låst
Western Hur gör man den? Jag hittar aldrig ett träns som jag vill ha så det börjar luta åt att göra ett eget. Vill ha det med en knut på...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: lobell
·
L
Körning Har ni något råd att ge mig. Nu i vinter har mina hästar haft det lugnt och skönt, inte direkt mycket motion. Så nu när vi började igen...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: lotta2
·
Western Hej Nu närmare sig med alla tävlingar som kommer igång. Ska bli jätte roligt, då känner man att nu är vintern verkligen slut. Vad har...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 889
Islandshäst Jag är på jakt efter en dressyrsadel till mitt islandssto. Har en äldre helt underbar långfärdssadel till henne (handgjord på Island...
Svar
7
· Visningar
1 820
Senast: linetta
·
Trav Ni som har liven och får det att fungera utan att buffra hela tiden, vad har ni för bredbandshastighet? Går det att se liven på ett...
Svar
8
· Visningar
1 618
Senast: Giantchill
·
Islandshäst Som rubriken säger: Jag fixar inte anmälningsblanketterna hos sif. Hur tusan fyller man i dem när de är i pdf-format?!
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Astralis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden